Před žirovnickou budovou Svazarmu bylo v sobotu ráno rušno. Hemžilo se to tam jak samotnými účastníky srazu, kteří se sjížděli ze všech koutů republiky tak lidmi, kterým se historická auta líbí. „Podívanou jsem si nemohl nechat ujít. Nejvíce se mi líbí tohle anglické vozítko, je vypulírované, pěkné," ukázal těsně před sebe Václav Snížek ze Žirovnice na anglickou červenou AC Cobru z roku 1979.

To už ale přijížděl další účastník srazu Tomáš Buňata ze Žirovnice na legendární klasické poválečné motorce z roku 1949. „Na srazu jsem asi potřetí, počtvrté. Jsem zvědavý na vyjížďku, ale mohu říci, že je to tu vždycky super zábava. Mám tři motorky a právě nejstarší je tahle Jawa pérák 250 z roku 1949," hodil hlavou směrem k nablýskané motorce Tomáš Buňata.

Trocha historie i šikovnosti

Úderem desáté hodiny vyrazilo deset automobilů a čtyři motorky na soutěžní trasu. Ta vedla do Studené, Telče, Horních Dubének, Počátek a odtud pak zpět do Žirovnice do kempu Panistávka.

„Na cestě na všechny čeká deset soutěžních úkolů. Některé jsou z vlastivědy, jiné prověří jejich šikovnost," přiblížil předseda Veteran car clubu v Žirovnici Milan Morava.

Řidiči, kteří se do malebného městečka na Pelhřimovsku sjeli ze všech koutů republiky, mimochodem nejvzdálenější byl automobilový fanda z Olomouce, měli mimo jiné pomocí technických dat automobilu a motocyklu, určit o jaké auto a motorku se jedná. „Vzhledem k tomu, kolik typů se dříve vyrábělo, je to poměrně těžké. Z technických věcí na ně čeká například úkol na přesnost, kdy by měli zajet přesně mezi dva metr vysoké kužely," popsal Milan Morava.

Nakonec řidiči vyjížďku, i s ní spojené úkoly, zvládli na výbornou. Pro první místo si z motocyklů dojel Václav Matějů z Počátek na ČZ 175. Z automobilů vyhrál Jiří Hejda z Jindřichova Hradce se svým Citroënem DS 23.