„Manželka mi říká, že jsem častěji v garáži než s ní,“ rozesmál se krasoňovský Martin Šenkýř, který společně se svými žáky z humpoleckého učiliště zaparkoval na farském dvoře hned tři stroje.

S bombou za zády

A jeden „vymakanější“ než druhý. K benzínovým nádržím vyšlechtěných traktůrků přibyly dokonce plynové bomby. „Jezdí to za polovičku a v zimě nastartujeme lépe než s nafťákem,“ odůvodnil Šenkýř rozhodnutí dopřát vozítkům ekologicky šetrný pohon. „To já jezdím už dva roky a ještě jsem nádrž nedoléval,“ poznamenal Josef Palán ze Starých Bříšť, který dorazil se zeleným traktůrkem, jemuž důvěrně říká malý John. Motor z Jawy 250 odvádí poctivou práci při odvozu dříví z lesa. Hrdý majitel, který si hověl v pohodlné sedačce z felicie, však nezapíral, že si pořídil stroj hlavně pro zábavu.

Rádio ve standardu

O důvtipné detaily celkově nebyla nouze. Jeden z traktůrků měl „ve standardu“ rádio, jiný zase rudé kladívko. U prototypu, který sedlal hlavní pořadatel Jiří Koubek, pro změnu nešlo přehlédnout nefalšovaný palubní budík.

Po zelňačce s klobáskou se závodilo jako o život v obratnosti, zrychlení a tahání klády. V sázce navíc byla cena pro vítěze Poháru konstruktérů. Vavříny ale tentokrát prim nehrály. „Důležité je, že jsme se tu setkali, vyměnili si zkušenosti a pobavili se,“ shrnul stěžejní myšlenku Samohyb rallye Jiří Koubek.