Kruhový objezd je plně funkční od konce října. Řidiči si na novinku v dopravě pomalu zvykají. „Osobně tuto křižovatku vítám. I když stavební práce trvaly docela dlouho, tak si myslím, že kruhový objezd je přínosem v plynulosti dopravy. Dříve se ve směru od náměstí tvořily kolony a teď se tam jezdí dobře,“ zhodnotil aktuální situaci Jan Koubek, který zmíněným místem projíždí skoro každý den.

Určité změny nastaly nejen pro řidiče, ale i pro pěší. „Z mého pohledu se opravou a vybudováním kruhového objezdu rozhodně zvýšila bezpečnost pro chodce,“ přemítal Vladimír Chvála z Humpolce s tím, že je zmíněné místo nyní přehlednější.

Stavební práce spojené s přetvořením křižovatky ulic Kamarytova, Čejovská, Lužická a Jana Zábrany odstartovaly v květnu letošního roku. „Nejzásadnější změnou je nahrazení klasické průsečné křižovatky kruhovým objezdem, přičemž oprava neminula ani Čejovskou ulici,“ informovala v Radničních listech Aneta Slavíková z humpoleckého městského úřadu.

Zprovoznění nového kruhového objezdu trvalo zhruba půl roku. Na realizaci změn se podílelo společně město Humpolec s Krajem Vysočina. „Důvodem této zásadní opravy bylo zejména zajištění plynulosti a bezpečnosti dopravy vzhledem k poměrně vysokým dopravním intenzitám v této části průtahu Humpolce,“ vysvětlit důvod oprav Jan Hyliš, radní Kraje Vysočina z odboru dopravy a silničního hospodářství.

Město Humpolec v dané lokalitě souběžně s pracemi, které zaštiťoval kraj, provedlo rekonstrukci vodovodu a kanalizace, veřejného osvětlení či oprav přilehlých chodníků. „Také opravu vozovky v ulici Jana Zábrany, která jako jediná ze čtyř ramen patří městu,“ doplnila Slavíková.

Kromě samotného kruhového objezdu se stavební práce dotkly i části Čejovské ulice. „Modernizací prošel navazující úsek silnice II/347 v ulici Čejovská, který vykazoval značné množství poruch, a bylo proto nutné přistoupit ke kompletní výměně konstrukčních vrstev,“ potvrdil Jan Hyliš.

Letos prošlo opravou v Čejovské ulici téměř 400 metrů krajské komunikace. K opravě zbývající části dojde v příštím roce. Podle předběžných odhadů by po nové vozovce řidiči mohli začít jezdit v průběhu letních prázdnin.

Vybudování nového kruhového objezdu, i zmíněná modernizace krajské komunikace v Čejovské ulici, je mimo jiné jedna z částí rozsáhlé inovace. „Modernizovaný úsek silnice II/34 je součástí širšího konceptu postupné přestavby celého silničního tahu mezi Světlou nad Sázavou, Humpolcem a dálnicí D1,“ doplnil Jan Hyliš.