Obchvat bude Starý Pelhřimov obcházet v jeho severní části a je vedený od západu k východu. „Stavba přinese lokálně zklidnění dopravy, snížení hluku a míry výfukových zplodin. Zvýší se naopak bezpečnost obyvatel, zejména chodců, a řidičům pak nová přeložka poskytne plynulejší jízdu. Ve vztahu k navrhovaným parametrům silnice bude pro ně cestování také zároveň bezpečnější,“ uvedl Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic.

Místní plánovaný odklon dopravy vítají. „Už se na něj těšíme. Snad to alespoň trochu uleví provozu, který je tady často opravdu velký,“ svěřila se Marie Kubíková ze Starého Pelhřimova.

O rozhodnutí o umístění stavby obchvatu silničáři zažádali koncem loňského roku. Jeho vydání očekávají v průběhu prázdninových měsíců. „Součástí stavby budou mimo jiné dva mosty, jedna mimoúrovňová křižovatka a dvě protihlukové stěny,“ přiblížil Buček.

Stavba obchvatu Starého Pelhřimova vyjde na téměř dvě stě milionů korun. Její zahájení Ředitelství silnic a dálnic plánuje v průběhu roku 2024, vše ale záleží na dalším postupu přípravy stavby.

V širším kontextu patří obchvat Starého Pelhřimova do souboru staveb na silnici I/19, tedy hlavním tahu z Pelhřimova na Tábor. Na této trase už v minulosti přibyl například obchvat Kámene a v současné době vzniká obchvat Chýnova. „Všechny tyto stavby mají přispět k lepšímu propojení Jihočeského kraje a Kraje Vysočina a také k bezpečnějšímu propojení dálnic D3 a D1 mezi Táborem a Humpolcem,“ dodal Buček.