Nehodovost tu sice spočívá většinou pouze v drobných „ťukancích", ale zejména cizí řidiči zde občas zmatkují.

Prvním místem je křížení ulic Táborská a Komenského poblíž autobusového nádraží, kde se hůř vyjíždí z vedlejší ulice Komenského. V této ulici se pak nachází i druhé nebezpečné místo, a to o 300 metrů dál směrem k výpadovce na Pelhřimov. Tam problém s výhledem řeší hlavně automobilisté jedoucí od hlavního náměstí ulicí Vackovou.

Jak říká starosta města Ivan Pfaur, v obou případech výrazně pomáhají instalovaná zrcadla. Zatímco u první jmenované „dolní" křižovatky je příjezd z Komenského ulice odkloněn jednosměrkou kolem zeleného ostrůvku, a tím pádem je tam přece jen o něco lepší rozhled, u „horní" křižovatky řidiči z vedlejší Vackovy ulice často ani nevědí, kam vlastně mohou najet.

Kruhové objezdy

„Problém na křižovatce ulic Táborská a Komenského by plně vyřešila okružní křižovatka. V rámci této úpravy by bylo možné uskutečnit i úpravu přechodů a vyřešit problém s přecházením chodců," uvádí zástupce vedoucího pelhřimovského dopravního inspektorátu Jiří Matějka.
Na křižovatce ulic Komenského a Vackova se ke špatným rozhledům přidává i rozlehlost křižovatky a nejasné vymezení pohybu vozidel přes ni. Křížení totiž netvoří klasický „kříž", ale hlavní silnice se přímo v něm zatáčí.

„Vhodným řešením by bylo upravit křižovatku tak, aby řidičům bylo jasné, jak ji mají projet. Toho lze dosáhnout vodorovným dopravním značením, které je finančně nenáročné. Jinak ale i v tomto místě by šlo uvažovat o okružní křižovatce," dodává Matějka. Podle policistů je ale úskalím vodorovného značení to, že není vidět při pokrytí sněhem. V úvahu by připadalo i zvýšení počtu značek a jejich umístění do reflexních podkladů, ale zde může být efekt sporný. Jak říká starosta Pfaur, město by zde nejraději vidělo kruhový objezd.

„O této možnosti už jsme mluvili, ale je to otázka peněz, a to hlavně kraje, kterému silnice patří," dodává starosta s tím, že kruhový objezd by se do místa měl vejít.

Kruhová křižovatka by si pak vyžádala předělání tří přechodů pro chodce, které zde fungují. Naopak na „dolní" křižovatce, která díky ostrůvku vlastně už má „náběh" na kruhový objezd, jsou u křižovatky jen dva přechody, z toho jeden v nejméně frekventované ulici.

Kdo tedy nepřejde Komenskou ulici u pošty, musí pak nebezpečně přecházet u ostrůvku, kde mu hrozí hlavně kolize s auty jedoucími od Žirovnice. U výpadovky na toto město mimochodem město řeší problém s ulici Štítného, která je v části dost zúžená.

Nehody v okolí
25. ledna 2010 – Řidič Fabie jel po ulici Komenského na Pelhřimov. Nedobrzdil za před ním jedoucím Fiatem a narazil do něj. Bez zranění. (viz fotografie)
7. ledna 2012 – Řidička Volskwagenu jela po silnici II/639 z centra města směrem k budově OOP. Dostala smyk a v protisměru se střetla s protijedoucí Alfou Romeo. Došlo ke zranění řidičky.
13. července 2012 – Řidič Renaultu jel po ulici Komenského z centra obce a na křižovatce se silnicí na Tábor zastavil vlevo vedle Favorita, který odbočoval na Tábor, ale couvl dozadu a narazil do Renaultu. Favorit z místa ujel.
27. července 2012 – Nezletilý chodec šel po chodníku v ulici Vackova k ulici Pelhřimovská. Náhle se matce vytrhl a vběhl na silnici, kde jel Favorit. Při nehodě byl lehce zraněn chodec.