To je jen část výstupů z projektu Moje nemocnice, do kterého se loni na konci roku zapojila společně s ostatními nemocnicemi v Kraji Vysočina i Nemocnice Pelhřimov, p.o.

Projekt se prioritně zaměřil na analýzu spokojenosti zaměstnanců, analýzu kultury a vztahu zaměstnanců k jejich nemocnici. Průzkum prováděla nezávislá společnost Corporate Consulting Group, s.r.o.

„Průzkum nám pomohl získat objektivní pohled na spokojenost zaměstnanců v našem zdravotnickém zařízení a následně pracovat na konkrétních otázkách ke zlepšení stanovených cílů," sdělil ředitel pelhřimovské nemocnice Jan Mlčák.

Průzkum probíhal prostřednictvím na míru vytvořeného dotazníkového šetření.

Cílem bylo kromě měření spokojenosti zaměstnanců, také získání námětů pro zlepšení firemní kultury a pracovních podmínek. Účast v průzkumu byla dobrovolná a zapojilo se do něj celkem 330 zaměstnanců, tedy 47 procent z celkového počtu zaměstnanců nemocnice.
Průzkum vyznačil silné a slabé stránky týkající se identity a fungování Nemocnice Pelhřimov, které byly v těchto dnech zaměstnancům prezentovány na společném setkání, kde již také z úst vedení nemocnice zazněly konkrétní návrhy řešení doporučených problematických okruhů. Jednoznačně pozitivně jsou hodnoceny například vztahy a důvěra zaměstnanců na odděleních, většina zaměstnanců je také spokojena s pracovním prostředím a potvrzují, že mají možnost se uplatňovat ve své práci.

Nové logo i časopis

„Na základě závěrečné zprávy jsme se zaměřili na vylepšení image nemocnice a její propagace, na oblast vzájemné spolupráce mezi obory i mezi vedením a zaměstnanci, na tvorbu nového systému hodnocení práce a vytvoření optimálních podmínek pro celkovou spokojenost zaměstnanců," dodal ředitel Jan Mlčák.

Zaměstnanci i široká veřejnost se tak mohou těšit na novou tvář webových stránek nemocnice, nové logo nemocnice, které pomohou vytvořit mladí studenti grafické školy v Jihlavě, na nemocniční časopis, sportovní či společenské akce pro zaměstnance a další novinky.
Nemocnice Pelhřimov, p.o. využívá běžně dotazníkových šetření jako jednoho z parametrů hodnocení kvality péče v nemocnici.

„Každoročně probíhá interní šetření spokojenosti pacientů i zaměstnanců nemocnice, které nám nabízí zpětnou vazbu a možnost neustálého zlepšování. Jsme si vědomi, že spokojenost zaměstnanců stejně jako v běžné firmě ovlivňuje úspěšnost nemocnice a tím spokojenost našich pacientů," uvedla náměstkyně pro ošetřovatelskou péči Jitka Dejmková.