Jakmile se tak stane, dělníci se pustí do bourání starého betonového povrchu v uzavřeném pásu dálnice. Vozovku zrekonstruují a rozšíří. Pokračují i ve výstavbě dvou nových mostů. Úplně zrekonstruovaných téměř čtrnáct kilometrů dálnice mají předat ve druhé polovině příštího roku.

„Mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem budou řidiči ode dneška jezdit už jen po novém cementobetonovém krytu. Dalších sedm kilometrů druhého jízdního pásu ve směru na Prahu jsme dokončili v rámci samostatné stavby už v loňském roce,“ uvedl projektový manažer společnosti Skanska Michal Vozdecký.

Ve směru od Humpolce (EXIT 90) pojednou řidiči prvních sedm kilometrů po čerstvě zprovozněním pravém jízdním pásu a následně bude provoz převeden do levého jízdního pásu. V celém zhruba čtrnáctikilometrovém úseku D1 od Humpolce po Větrný Jeníkov (EXIT 104) tak bude veden obousměrný provoz v jednom jízdním pásu, a to ve dvou pruzích v každém směru.

V úseku Humpolec - Větrný Jeníkov můžou řidiči jezdit vzhledem k probíhajícím pracím maximálně osmdesátkou. Zůstává rovněž úsekové měření. Při jízdě je nezbytné brát ohled na dělníky.

Modernizace úseku Větrný Jeníkov – Humpolec má vyjít na 1,398 miliardy korun bez daně. Celou ji vysoutěžila společnost Skanska. Celková délka stavby je 13 580 metrů.

Zdroj: Skanska a ŘSD