Pozemek současného nádraží je na prodej. Informaci Deníku potvrdila předsedkyně představenstva ICOM transport Kateřina Kratochvílová s tím, že důvody jsou pragmatické.

„Už dříve jsme rozhodovali 
o tom, že autobusové nádraží přesuneme k naší správní budově. Zaprvé je současné nádraží naddimenzované. Dalším důvodem je, že budova na nádraží je stará a vyžadovala by opravu, a tedy nemalou investici. K nádraží také přiléhají nevyužívané komunikace, které by rovněž bylo nutné opravit. Zadruhé 
i naše správní budova je naddimenzovaná a prostory před ní by se daly jako nádraží využít. Už když jsme budovu nechávali zateplit, jsme v přízemí vybudovali čekárnu pro cestující," uvedla Kratochvílová. Dále uvedla, že přesun autobusového nádraží by se měl odehrát začátkem příštího roku. „V současné době jsou prostory stávajícího nádraží k prodeji," podotkla.

Na zasedání humpoleckého zastupitelstva ve středu 
25. června se k tomuto tématu vyjádřil zastupitel Václav Kašpar, který navrhl ponechat plochu stávajícího nádraží v územním plánu města jako prostor určený pro nádraží. To by znamenalo, že by majitel pozemku nemohl plochu prodat pro jiné účely.

Navrhl lepší využití

„Autobusové nádraží je na strategickém místě a v blízkosti vlakového nádraží. Podle mě by se dalo více využít jak pro dálkovou, tak i pro místní dopravu, jejíž koncepcí, která tu není, bychom se do budoucna měli zabývat, protože doprava ve městě se zhušťuje a tento problém bude třeba řešit. ICOM navíc nepředstavil vizi nové autobusové dopravy," argumentoval pro zachování současného nádraží Kašpar. Doplnil, že na tomto se shodl i Klub podnikatelů v Humpolci.

Zastupitelé ale nakonec 
k tomuto bodu nepřijali žádná usnesení. „Připomněl jsem, že v květnu bylo neveřejné zastupitelstvo, na němž pan Kašpar chyběl a na němž se právě otázka nádraží probírala," zmínil místostarosta Humpolce Květoslav Namyslo.

Místostarosta dále doplnil, že po této diskuzi zastupitelé odhlasovali, že navrhují změnu územního plánu pro tuto lokalitu. Namyslo také zdůraznil, že se jedná o soukromý majetek firmy, která je v regionu velkým zaměstnavatelem. „ICOM tu zaměstnává na 350 lidí. Měli bychom s ním jednat jako s partnerem a respektovat jejich investiční záměry," podotkl Namyslo.

Podle místostarosty by přesun autobusového nádraží k sídlu ICOMu měl své výhody. Jednou z nich je prý ta, že ve správní budově je čtyřiadvacet hodin vrátný, který by dohlédl na veřejné toalety a čekárnu, což v nynější hale autobusového nádraží nefunguje. Důležitý je dle místostarosty také fakt, že lidé častěji než autobusového nádraží využívají zastávek u pošty nebo u mléčných lahůdek.

Na otázku, co by stávající nádraží mohlo nahradit, Namyslo odpověděl, že na městě měli jednání s developerskými společnostmi, které by tu měly zájem vybudovat obchodní dům s širším sortimentem zboží, což pro obyvatele považuje také za přínos.

„S přesunem nádraží zásadně nesouhlasím. Je to pěkné nádraží, které snad nikde v okolí není, navíc je blízko vlakového nádraží. Už takto je to kus od města a k sídlu ICOMu je to ještě dál," podělila se o svůj názor Jana Téglová z Humpolce. Ani zpráva, že by zde mohl vyrůst obchodní dům, ji nepotěšila. „Vždyť už tu máme čtyři supermarkety. Takto se akorát ještě více umrtví centrum města," uvedla Téglová.
Kateřina Kratochvílová informaci o zájmu developerských společností vybudovat místo autobusového nádraží obchodní dům nepotvrdila, ale ani nevyvrátila.