Obyvatelé Hořic, Ježova a Píště se bojí hlavně zhoršení možností dopravy.

Most, který vede nad dálnicí D1, je součástí dálničního nájezdu na pětasedmdesátém kilometru. „Jsme zvědavi, jak to všechno dopadne. Oprava mostu pro nás bude rozhodně znamenat zhoršení dopravní obslužnosti. Asi nejvíce se dotkne zaměstnanců  zemědělského družstva. Dále dětí, které jezdí do škol do Senožat a Dolních Kralovic," upozornila starostka Hořic Alena Přívratská.

„Mám připravené připomínky, které budu adresovat na radnici v Humpolci. Není nám jasné, jak to v místě oprav bude vyřešené například s lávkou pro pěší. Přece není možné, aby lidé chodili po dálnici. Dále kudy povede objížďka a jaká bude její délka," přiblížila starostka s tím, že připomínky má také tamní zemědělské družstvo.

Neprojedou ani stroje zemědělců

Úplná uzavírka mostu zasáhne také do žní. V tomto období je podle místních lidí most využíván nejvíce. „My zatím žádné informace nemáme. O rekonstrukci se hovořilo už před několika lety. Až dostanu oficiální oznámení, budu vědět více," řekl starosta Píště František Jaroš. Ten se ale rovněž pozastavil nad následným řešením dopravní obslužnosti.

„Nyní jsme ve fázi oznámení o zahájení stavebního řízení. Ostatní věci jsou na investorovi stavby, tedy na Kraji Vysočina," dodal Pavel Prchal, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství humpolecké radnice.

Pokud vše půjde bez problémů, měly by práce začít příští rok v dubnu. Dokončeny by měly být do konce listopadu 2013. Na rekonstrukci poničeného mostu chce krajské hejtmanství získat možnost financování s pomocí evropské dotace.

„Most měří dvaasedmdesát metrů a půjde o kompletní sanaci nosné konstrukce. Konkrétní cena bude známa po ukončení výběrového řízení na dodavatele," informovala Eva Neuwirthová z tiskového oddělení krajského úřadu.

Krajští radní projednali zakázku už nyní, aby začala dříve běžet lhůta potřebná pro výběr stavební firmy. Konec lhůty pro podávání nabídek je stanoven do 23. ledna 2013. Zakázku pak dostane firma, která podá nejnižší nabídku.