Ředitelství silnic a dálnic v tuto chvíli už v rámci vypsaného výběrového řízení zná nabídky na modernizaci zmíněného 8,8 kilometrů dlouhého úseku, který nese označení úsek číslo 11, mezi exity 81 Koberovice a 90 Humpolec.

Do výběrového řízení se přihlásili čtyři zájemci. „Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by měl zadavatel uzavřít smlouvu,“ uvedl k dalšímu postupu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.

Předpokládaná hodnota zakázky bez DPH je 1,047 miliardy korun. Nejnižší nabídka přišla na ŘSD z akciové společnosti EUROVIA CS, která je ve výši 1,097 miliardy korun. Nabídka společnosti COLAS CZ je za 1,186 miliardy korun, nabídka společnosti STRABAG je za 1,372 miliardy korun a konečně nabídka společnosti Metrostav za 1,546 miliardy korun.

Po vyhodnocení nabídek by měly práce začít. „Předpokládané zahájení stavby je v průběhu léta letošního roku,“ potvrdil Jan Studecký.

Ve zmíněném úseku už ale první práce začaly s předstihem loni. Tehdy došlo k výměně mostů u Jiřic a Hněvkovic, neboť pod původní kratší dálniční nadjezdy by se modernizovaná širší nová dálnice nevešla. Ve zmíněném úseku mezi Koberovicemi a Humpolcem je potřeba zbourat a postavit ještě další dva dálniční nadjezdy, a sice u Humpolce na výpadovce na Želiv a u Speřic.

Na přelomu března a dubna letošního roku začaly práce na další dvou úsecích dálnice D1 na Vysočině, a sice na 14,7 kilometru dlouhém úseku číslo 16 mezi Velkým Beranovem a Měřínem a na 5,9 kilometru dlouhém úseku číslo 19 nad Velkým Meziříčím. Práce na těchto úsecích by měly skončit během roku 2021.

Na Vysočině už byly zprovozněny modernizované úseky dálnice D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou (oba v září 2015), mezi Měřínem a exitem Velké Meziříčí západ (v listopadu 2017), mezi Jihlavou a Velkým Beranovem (v srpnu 2018), mezi exitem Velké Meziříčí Východ a Lhotkou a mezi Hořicemi a Koberovicemi (oba v září 2018).