Na některých školách rovnou přešli k ústní části maturitní zkoušky a někde se na ni zatím ještě připravují. Studenti z pacovského, humpoleckého a pelhřimovského gymnázia uspěli ve všech částech písemné zkoušky. Výjimkou je jeden student pelhřimovského gymnázia, který nebyl úspěšný ve slohové práci z českého jazyka.

„Pro studenty gymnázia písemné zkoušky náročné a těžké nebyly, spíše naopak. Jejich výsledky jsou srovnatelné s těmi loňskými 
a předchozími ročníky maturity, tedy velmi dobré," uvedl Aleš Petrák, ředitel Gymnázia a obchodní akademie Pelhřimov, který dodal: „Na pelhřimovském gymnáziu letos maturuje 76 studentů ze tří tříd." Podobný názor na obtížnost písemných zkoušek má i Josef Novák, ředitel Gymnázia Pacov. „Písemné zkoušky pro gymnazisty určitě náročné nejsou. Jsou jen netradičně zadané. To alespoň nutí žáky k zamyšlení," řekl Novák, který dodal, že letošní výsledky jsou nepatrně horší než ty loňské.

Na pacovském gymnáziu letos maturuje 25 studentů, kteří právě podstupují takzvaný svatý týden. Ten by studenti měli využít k intenzivní přípravě na ústní část maturitní zkoušky. Právě ta čeká pacovské gymnazisty 
v termínech od 25. do 28. května. Dobře si vedli také studenti Obchodní akademie Pelhřimov. „U písemných zkoušek státní části dopadli studenti výborně, kromě jednoho studenta, který neuspěl v didaktickém testu z anglického jazyka," sdělila zástupkyně ředitele Gymnázia 
a Obchodní akademie Pelhřimov Pavla Marešová.

Letošních maturit se účastní 56 studentů oborů obchodní akademie. Podle Marešové jsou výsledky studentů za letošní rok srovnatelné s roky předcházejícími. „Dle názorů studentů mezi těžší části patřil didaktický test z českého jazyka zejména pro velké množství textu a časovou náročnost. Co se týče didaktického testu z matematiky, nebyl určitě jednoduchý, ale výsledky zhruba odpovídají známkám na vysvědčení jednotlivých studentů," přemítala Marešová.

Na Střední průmyslové škole a Středním odborném učilišti Pelhřimov maturuje 115 žáků. Z toho čtyři procenta žáků neuspěla v písemné práci z českého jazyka. V didaktickém testu z cizího 
a českého jazyka neuspělo zhruba 20 procent žáků a v didaktickém testu z matematiky neprošlo kolem 28 procent studentů. „V českém jazyce 
i přes větší náročnost z pohledu žáků byla úspěšnost vyšší než v minulém roce. Nižší úspěšnost byla naopak proti minulému roku u cizích jazyků a z matematiky odpovídala zhruba loňské úrovni," řekl ředitel SPŠ a SOU Pelhřimov Pavel Hlaváček.

Denisa Šimanová