Proto se Kraj Vysočina rozhodl směrovat osobní vlaky z Jihlavy do Horní Cerekve a dále už „jen“ do Tábora. „Trať číslo 225 vede z Jihlavy přes Kostelec do Horní Cerekve a potom vede dál na Jindřichův Hradec. Ale v Horní Cerekvi se připojuje ještě trať číslo 224 z Pelhřimova, která vede z Horní Cerekve do Pelhřimova a potom do Tábora. Podstata těchto změn je, že osobní vlaky nebudou jezdit v úseku Horní Cerekev – hranice kraje směrem na Jindřichův Hradec. Vlaky v tomto směru totiž objíždí v co největší vzdálenosti Počátky a Žirovnici. Je tedy logické, že cestující tento spoj nevyužívají,“ upřesnil chystané změny Pavel Bartoš, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Kraje Vysočina.

Obce Horní Ves, Jihlávka a Horní Vilímeč, místní část Počátek, které právě na této trase leží, budou obslouženy autobusovými linkami Batelov - Horní Dubénky - Jihlávka - Počátky - Stojčín - Jindřichův Hradec a Horní Cerekev - Horní Ves - Počátky - Žirovnice - Kamenice nad Lipou.

V Batelově a Horní Cerekvi budou zajištěny přípoje na železnici: na osobní vlaky ve směru Jihlava a rychlíky ve směru Brno, které po dohodě s Ministerstvem dopravy budou nově zastavovat v Batelově a Dolní Cerekvi. „Návrh je takový, že u nás budou zastavovat i rychlíky, což je super,“ pochvaloval si starosta Dolní Cerekve Zdeněk Dvořák.

Dodal také, že by byl ale ještě radši, když by jim Kraj Vysočina zachoval i všechny autobusové spoje. „Na rok budeme mít trochu zlepšenou dopravu, protože nám kraj přidá vlaky a neubere autobusy. Plány veřejné dopravy Vysočiny, jak jsem je viděl v poslední verzi, ale ukazovaly, že nám budou kráceny autobusové linky, protože budeme obsluhováni těmi vlakovými,“ řekl Dvořák s tím, že na druhou stranu chápe, že pro kraj není úplně rentabilní platit oba dva druhy dopravy.

Z hlediska cestování s jízdními koly do oblasti vrchu Javořice bude poptávka dostatečně pokryta zastavením rychlíků v Batelově, Horní Cerekvi a Počátkách-Žirovnice. „Věříme, že navržené řešení, které bylo několikrát projednáváno se starosty místních obcí, bude pro cestující vhodnější, a z hlediska nákladů a přínosů efektivnější,“ doufal Pavel Bartoš.