Zároveň zde skoro dvě třetiny řidičů nedodržují bezpečnou vzdálenost a tlačí se na vozidlo před nimi. Nad povolenou rychlost jezdí běžně přes čtyřicet procent místních řidičů.

Za mnoha nebezpečnými předjíždějícími manévry stojí také demografická specifika Vysočiny. „Kraj Vysočina je specifickou částí Česka jak z hlediska demografického, tak z hlediska infrastruktury. V délce přes devadesát kilometrů jej protíná hlavní páteřní komunikace D1 a ve chvíli, kdy se na dálnici stane dopravní nehoda, dochází k přetížení možných objízdných tras silnic nižších tříd,“ uvedla Veronika Vošická Buráňová, krajská koordinátorka Besip ministerstva dopravy pro Kraj Vysočina.

Vychutnat si pivo nebo kávu na zahrádce od toho hosty neodradilo ani chladné počasí.
Zahrádky otevřely: první štamgasti přišli v Havlíčkově Brodě už v osm hodin ráno

Vzhledem k tomu, že pomalá jízda jiných řidičů je nejčastějším spouštěčem agresivity, a kvůli malému počtu stoupacích pruhů, které by umožnily bezpečné předjetí jiného vozidla, jsou zde podle jejích slov nebezpečné předjíždějící manévry každodenní záležitostí.

Regionální rozdíly v prohřešcích, kterých se řidiči při jízdě dopouštějí, vyplynuly z rozsáhlého průzkumu, jejž v rámci kampaně Agresivita zabíjí iniciovala Česká asociace pojišťoven. Partnery kampaně, zaměřené na prevenci agresivního chování řidičů, jsou Policie České republiky a Besip.