Semifinále se koná 5. března v Praze. Stejně jako v celé soutěži i zde hlavní roli hrají žáci. Ti v regionálním kole soutěže museli „svého" učitele originálně obhájit a nyní ho v semifinále musí vybavit třemi věcmi, které dokumentují jejich vzájemný vztah.

Ze semifinále pak postoupí pouze šest nominovaných do finále, které je veřejné a proběhne 27. března v hotelu Olšanka v Praze.
Tady zabojují o titul Zlatý Ámos žáci společně se svými učitelkami a učiteli. Kromě dospělé poroty pracuje na finále i dětská porota, která vybírá Dětského Ámose a hlasováním pomocí SMS může každý ovlivnit, komu bude udělen titul Ámos sympaťák.

Hned první rok

Tomáš Jůzl není v soutěži nováčkem, soutěžil i v loňském školním roce, kdy přitom do humpolecké základní školy teprve nastoupil.
„Je s ním legrace a i za ten necelý půlrok si nás všechny získal," charakterizovali ho loni žáci humpolecké školy v přihlášce do ankety.
Před rokem také Deníku odpověděl, čím si podle svého názory žáky tak rychle získal.

„Jsem ještě takový neokoukaný, ale hlavně to je asi jinými metodami výuky. Hodně používám dataprojektor, prezentace, různé soutěže a podobně, takže to může být i v jiném přístupu k učení," sdělil loni Jůzl, který jako svůj pedagogický vzor uvedl učitele humpoleckého gymnázia Jiřího Dalíka.

Semifinalista Zlatého Ámo-se učí hlavně dějepis, dále přírodopis a na prvním stupni také vlastivědu. Devětadvacetiletý pedagog studoval na pedagogické fakultě v Ústí nad Labem a před nástupem na základní školu Hálkova dva roky učil na základní škole v Praze.

Pelhřimovsko se tradičně v anketě Zlatý Ámos drží dobře, v roce 2006 ji dokonce celorepublikově vyhrála Ivana Krumplová ze ZŠ Krásovy domky v Pelhřimově.

Vysvětlení dětí

* laskavý, milý a otevřený
* jedná s námi na rovinu
* nepřetvařuje se, nedělá ze sebe nic víc, ale ani nic míň,
* za nejvýznamnější chvíli svého života považuje narození svého syna a své poslední státnice
* říkal nám, že kdyby nebyl učitelem, byl by astronautem,
Příhoda: Líbilo se nám předvánoční spaní ve škole. Vzali jsme si spacák, karimatku, kartáček a učení na druhý den. Vybrali jsme film a pojídali pizzu. Hráli jsme různé hry, nejlepší byla schovka. Pak nás pan učitel zahnal do kou-pelny, kde jsme si čistili zuby. Před spaním jsme se začali koukat na Babovřesky, ale už nás to nebavilo, a tak jsme si povídali vtipy i historky nejen o Vánocích.