Zaparkovat v centru Humpolce ve všední den dopoledne i odpoledne není snadné, zjistil Deník. Volná místa nejsou. Potvrzuje to Lubomír Vacek, který zaparkoval na Horním náměstí. „Chci mít blízko k autu. Možná se to někomu nelíbí, ale nová parkoviště v Humpolci nejsou. Ve městě už není k hnutí, zvlášť, když se u nás za parkování neplatí. To si pak každý dělá co chce,“ řekl Deníku.

Podle starostky Humpolce Aleny Štěrbové dopravou nejvíc trpí dvě lokality. Horní náměstí kolem městského úřadu a prostor před budovou pošty. „Naprostá regulace nebo dokonce uzavření centra pro dopravu není nutné. Už minulé zastupitelstvo si nechalo zpracovat odbornou studii. Obyvatelé Humpolce nejsou zvyklí na parkovištích platit. Firma doporučila provést změny krok za krokem,“ upřesnila starostka.

Zdroj: Deník/Štěpánka Saadouni

Právě v okolí městského úřadu a před poštou chce radnice postupně zavést parkování na dobu určitou. „Například na dvě hodiny,“ doplnila starostka. Radnice nebude pořizovat zvláštní parkovací automaty, ale takzvané parkovací kotouče, které si řidič při parkování umístí za sklo. Jenže v tom případě je nutná kontrola. „Ne všichni řidiči budou omezení dodržovat. Parkující auta je třeba kontrolovat, a to je jeden z důvodů, proč chceme mít v Humpolci městskou policii,“ zdůraznila starostka Štěrbová.

Jak dodala, státní policie na takovou práci nemá kapacitu ani čas. Jeden z návrhů, aby parkování kontroloval zaměstnanec městského úřadu, nepovažuje starostka za dobrý nápad. „Časem by se to podepsalo, obávám se, na úrovni mezilidských vztahů ve městě. Městská policie je ideální řešení. Nehledě k tomu, že doba se mění a většina měst typu Humpolec už městskou policii má,“ dodala Štěrbová.

Parkování v Humpolci
Kritická místa: okolí městského úřadu na Horním náměstí kolem pošty
Řešení: parkování na dobu určitou s pomocí parkovacích hodin, kontrola nutná
Omezení rychlosti v některých částech

V současné době se v Humpolci už sešla zvláštní pracovní skupina ohledně zřízení městské policie. Tvoří ji zástupci města a všech politických stran a odborníci z okolních měst, kde již městskou polici mají. „Chceme, aby v tomto případě panovala na radnici pokud možno shoda. Kontaktovali jsme města jako je Světlá nad Sázavou, Chotěboř a Telč, kde městské strážníky mají, abychom znali nejen klady, ale i zápory,“ poznamenala Štěrbová.

Další možnost zklidnění dopravy ve městě je omezení rychlosti v některých částech. Například v ulici Mánesova, kterou chce město nechat rekonstruovat, se bude smět jezdit jen třicítkou. Shodli se na tom komise pro rozvoj města, dopravní inspektorát a odbor dopravy.