„Pokud nenastanou kompli-kace, tak by stavební povolení mělo být vydáno do konce roku. Náklad stavby je asi devět milionů korun, z toho dva miliony uhradí Krajská správa a údržba silnic a  sedm milionů bude hrazeno ze zdrojů podniku," uvedla Michaela Po-hůnková, mluvčí státního podniku Povodí Vltavy, kterému přehrada patří.

Důvodem oprav je hlavně fakt, že vrchní část je v nevyhovujícím stavu a do konstrukce přehrady silně zatéká. V minulosti probíhala mezi podnikem, obcí a památkáři diskuse o tom, jak vlastně rekonstrukci provést.

„Rozsah stavby byl značně zredukován, neboť v průběhu přípravy bylo vodní dílo prohlášeno za kulturní památku, a původní projekt tak nebyl schválen památkáři," doplnila Pohůnková.

Oproti původnímu plánu podniku vyasfaltovat povrch hráze nakonec zůstanou na silnici dlažební kostky, jak si přála obec. Dojde i k opravě stávajícího železobetonového zábradlí, zachování nápisu a   domek strojovny bude osazen nový plechový s odnímatelnou střechou.
V dokumentaci se píše, že byl návrh oprav konzultován s odborníky z památkového ústavu v Telči a městského úřadu v Humpolci. Ti mimo jiné už dříve zdůraznili, že strojovna má vypadat „diskrétně, ale zároveň má být jasné, že jde o druhotnou stavbu".

„S radostí konstatuji, že prakticky zásadní připomínky naší obce Sedlice vlastník zohlednil. Přesto v nové dokumentaci jedna pro nás zásadní změna nastala. Týká se nosníků pro osvětlení, které jsou i prvotním nosným prvkem původního vzhledu hráze a navazují na zábradlí," uvedl starosta Sedlice Alois Vacek. Dodal, že obec požaduje zachování původních nosníků. „Samotná osvětlovací tělesa už pak mohou být vyřešena moderně," doplnil Vacek, který jinak spolupráci s Povodím Vltavy má za velmi dobrou.

Obec na oplátku nabízí Povodí bezplatně své pozemky na případnou výstavbu elektrorozvodny mimo hráz. „Věřím, že v konečné fázi se bude oprava líbit všem a budoucí generace citlivý zásah při rekonstrukci koruny hráze docení," dodal sedlický starosta.
Oprava proběhne příští rok, starosta Vacek hovoří o období zhruba od dubna nebo května až do října.

„Nutná bude uzavírka silnice přes hráz, a to minimálně v období od června 2014 do září 2014," zmínila mluvčí Povodí Vltavy Pohůnková.
Jak doplňuje sedlický starosta, v určité fázi stavby se nebude moci přes hráz ani chodit, což bude komplikace zvlášť pro některé rekreanty.
„Linkové autobusy by měly od Humpolce jezdit tak, že v Kletečné se otočí zpátky do Hněvkovic a pak pojedou přes Petrovice a Želiv k nám do Sedlice," řekl Alois Vacek.

Místo současného úzkého chodníku mají na hrázi po rekonstrukci zbýt pouze vyvýšené pruhy u zábradlí.

Zděná hráz z lomového kamene je 11 metrů vysoká a v koruně 120 metrů dlouhá. Je zakřivená do oblouku o poloměru 180 metrů. Šířka hráze v koruně je 5,80 metrů, šířka vozovky pak je čtyři metry.

Přehrada byla zpamátněná před rokem. Důvodem byl vyvážený celek řemeslného zpracování a materiálu, nenarušení přehrady pozdějšími zásahy a to, že dílo zapadá do okolní krajiny.
Několik desítek let se hovoří i o odbahnění přehrady, jenže odhady hovoří až o 400 milionech korun, takže uskutečnění zatím není reálné.