„Ideální pro změnu životního stylu, hubnutí, je dle cyklů přírody právě jaro, které pomáhá se změnou. Rozhodnout se pro ni, pěstovat ji, zabudovat do životního stylu a zkoušet vydržet," nabádal Václav Krejčík čtenáře v on-line rozvoru, který proběhl na konci minulého týdne na internetových stranách Denik. cz.

Do prvního jarního týdne vstupuje optimisticky rovněž vysočinská účastnice projektu Fit s Deníkem Iva Váňová ze Skrýšova u Pelhřimova. Ta své dosavadní zkušenosti shrnuje takto: „Jídelníček mám bez výhrad pana Krejčíka. Co se týče jídla jím hodně zeleniny a dost bílkovin. Postupně ujídám zdravé potraviny, které jsme dostali od PRO-BIA. Chutná mi cizrna, špaldové výrobky i jáhlová kaše. Maso si připravuji bez tuku v mikrovlnné troubě na funkci crisps."

Důležitá je i pohoda

Vedle změny jídelníčku je ovšem také důležité vsadit na zdravý pohyb. I tady už má Iva Váňová svůj rytmus: „Cvičím každý den jógu a také chodím s hůlkami." Právě tyto pohybové aktivity doporučoval Václav Krejčík v rozhovoru čtenářům. „Myslím si, že je ideální sportovat dvakrát až třikrát týdně. Být aktivní v chůzi, možná si zaběhat, nebo doma zacvičit powerjógu a pozdravy slunci a taková dvacetiminutová ranní praxe naprosto stačí. Nepřeháněl bych to se sportem, ale měl ho jako příjemný doplněk pro tělo, kdy tělo po pohybu funguje. Záleží pak na vašich oblíbených aktivitách a z toho bych si dvakrát týdně sestavil pravidelný pohybový režim," popsal své osvědčené postupy Krejčík.

S pohybem vysočinská účastnice Fit s Deníkem počítala také o víkendu. „O víkendu je výhoda, že se mohu více hýbat po celý den. Ve všední den mohu cvičit pouze odpoledne přibližně dvě hodiny. V práci sedím celou dobu u počítače," řekla Iva Váňová.

Na konci týdne pak bude opět zjišťovat, o kolik zhubla. Důležité ovšem je to, že pro ni osobně je její změna životního stylu příjemná. „Cítím se dobře a nemám žádný hlad," shrnula své dosavadní poznatky.

Právě pozitivní naladění je podle Václava Krejčíka při změně životního stylu a hubnutí důležité. „Úprava, aby fungovala, by měla být na celý život, a ne jen na chvíli. Rozmyslet si pořádně, jaký cíl člověk má, jemu se věnovat mírumilovně, ne jako býk. Když je to velké zabýčení, tak také rychle končí," poznamenal Krejčík k cestě ke skutečně funkční změně životního stylu.