S tímto strojem dorazil v úterý odpoledne také do Pelhřimova, kde ho komisaři z pelhřimovské Agentury Dobrý den zapsali do České knihy rekordů.

Rekordmanova nejdelší trasa vedla ze zmíněných Škrdlovic až na švédský ostrov Orust a měřila 3085 kilometrů. Tuto cestu absolvoval Martin Havelka od 14. července do 4. srpna 2018.

Pozoruhodnému traktoristovi se rovněž podařilo třikrát úspěšně zdolat třicetikilometrový výjezd na nejvýše položenou horskou silnici v Evropě Grossglocknerhochalpenstraße, která leží v rakouských Alpách.

Během tohoto výjezdu s traktorem překonal převýšení z nadmořské výšky 750 metrů (ve městě Brück) do 2571 metrů (Edelweißspitze), a to v rámci akce Traktor WM.

„Traktor jsem dal dohromady s tím, že s ním chci jezdit po republice, a to na různé akce zaměřené na historické traktory. Potom jsme se ženou na internetu narazili na jeden polský sraz, kde se traktory proháněly po pláži. Plánovali jsme, že traktor naložíme na vlek a dojedeme tam, ale nakonec jsme se rozhodli, že dojedu na Baltské pobřeží, vzdálené necelých 800 kilometrů, přímo na traktoru,“ popsal Martin Havelka, jak toto neobvyklé cestování začalo.

Na cestách s traktorem doprovází Martina Havelku jeho rodina. „Na tyto aktivní dovolené jezdím s manželem i já, naše děti a pes. Všechno jsme to zatím zvládli,“ prozradila Lenka Havelková.

Traktor Martina Havelky, který nemá kabinu a řidič je tím pádem při jízdě vystaven všem nástrahám počasí, byl vyroben v roce 1954 a v roce 1968 přestavěn v STS Hodonín na ZETOR 25 H. Martin Havelka jej koupil v roce 2010 a v letech 2012 až 2013 kompletně zrenovoval a vrátil do verze Zetor 25 A, a to jen s mírnými úpravami.

Průměrně jede tento stroj rychlostí 33 kilometrů za hodinu, přičemž spotřebuje 12 až 15 litrů nafty na 100 kilometrů.