Těsná většina zastupitelů tak rozhodla, že město developerské firmě RC Reinvest prodá pozemek, bez něhož by prý svůj záměr, tedy stavbu obchodního domu na ploše nynějšího nádraží, neuskutečnila.

Klíčovému rozhodování 
o budoucnosti autobusového nádraží předcházela živá debata. Během ní se slova chopili nejen představitelé města a zastupitelé, ale také Zdeněk Kratochvíl, generální ředitel firmy ICOM transport. Ta nádraží vlastní, chce ho prodat a nový terminál postavit ve svém areálu. Nechyběl ani zástupce developera Josef Ondrušek.

Na stůl se dostala i petice 484 lidí, kteří žádali humpolecké zastupitele, aby o prodeji parkoviště nejednali do doby, než bude schválen územní plán města a než bude vyřešena koncepce krajské dopravy. Ke zdrženlivosti vyzýval i předseda Spolku pro Humpolecko Jan Ságl, jenž navrhoval pokračovat ve společných jednáních o dalších řešeních.

Nakonec se ale většina zastupitelů přiklonila k tomu, že dlouhotrvající debaty nebude dále protahovat a že je na čase rozhodnout. „Podle znaleckého posudku je cena pozemku parkoviště 1 948 060 korun, přičemž developer nám chce darovat další dva miliony na vylepšení dopravní infrastruktury a zároveň vybuduje stezku k obchodnímu centru pro cyklisty a pěší v hodnotě půl milionu," informoval o číslech místostarosta Humpolce Květoslav Namyslo (ČSSD).

Zastupitelé svým hlasováním uvolnili cestu pro stavbu obchodního centra, údajně Kauflandu. Mezi ICOMem 
a developerem již existuje dohoda o prodeji pozemku nádraží, proto Zdeněk Kratochvíl znovu zdůraznil, že kdyby město projevilo o nádraží zájem, neprodali by ho.
„V žádném případě neporušíme dohodu s investorem (developerem – poznámka redakce), a pokud mi někdo bude dělat problémy a bude chtít koupit moji věc levněji než někdo jiný… Nechci říct, jak bych se zachoval. Přemýšlejte, jak byste se zachovali vy," uvedl své stanovisko generální ředitel ICOMu. Dodal, že pokud město řekne, že nový terminál v areálu ICOMu nechce, tak tu postaví zastávky jen pro své autobusy. „My ovšem chceme vybudovat autobusový terminál a v tom případě musíme ze zákona do tohoto terminálu pouštět každého dopravce za stejných podmínek," řekl Kratochvíl.

Ze hry tak vypadla varianta, se kterou přišli odpůrci přemístění nádraží. Firma Hranipex prostřednictvím otce a syna Rýznerových totiž městu nabídla pět milionů korun na odkoupení stávajícího nádraží.

Starosta města Jiří Kučera (ODS) řekl, že si daru velice váží, ovšem podle něj je nutné zasadit tuto částku do kontextu. „Řekněme, že ICOM požaduje za nádraží 30 milionů, něco by nás stála architektonická soutěž a dále rekonstrukce a provozování nádraží. Sečtete si všechny tyto náklady. Vím, že tu padala slova o operačních programech na nové terminály, které by mohly pokrýt až 
85 procent nákladů, ale kde máme jistotu, že to tak skutečně bude?," přemítal nad řešením, které skončilo pod stolem, starosta.

Namyslo dodal, že přepis pozemku parkoviště do katastru nemovitostí na nového majitele se podle smlouvy uskuteční až po vybudování nového nádraží. Developer zároveň musí mít stavební povolení na stavbu obchodního domu. K přemístění autobusového nádraží může dojít až po schválení nového územního plánu města, o němž se bude jednat asi na podzim.