Neměla by se tak opakovat situace z loňského roku, kdy stavbaři dálnici v zimě neopustili, a ona pak byla po sněžení v prosinci několik dnů prakticky neprůjezdná.

„V úseku mezi 81 až 90 kilometrem dojde k ukončení prací k 7. listopadu. V úseku mezi 90 až 104 kilometrem očekáváme ukončení prací k 15. listopadu,“ řekl ministr Vladimír Kremlík. V prvním případě jde o úsek, který končí u Humpolce a ve druhém o nejvýše položenou část dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Už na konci října pak mají skončit práce na dálnici mezi nájezdem u Velkého Beranova a Měřínem na Žďársku.

Ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) ukazuje seznam zimních nouzových odpočívek pro nákladní automobily 24. září 2019 v Jihlavě na tiskové konferenci k přípravě dálnice D1 na zimní období
Jak zabránit kalamitám na D1? Pomoci mají sypače i odstavné plochy

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ubezpečili, že z dálnice zmizí veškerá svodidla a omezení vázaná na rekonstrukci. Vedle toho je připraveno hned několik opatření, které mají řešit případnou mimořádnou situaci, která by v zimě na D 1 mohla nastat. Na 90. kilometru dálnice vznikla odstavná plocha, kde budou v zimním období stále k dispozici dva sypací vozy ŘSD.

Vedle toho je na dálnici připraveno 200 nouzových odstavných míst pro kamiony, které se otevřou v případě mimořádných událostí. Ministr dopravy pak spolu spolu s hejtmanem Jiřím Běhounkem ukázali mapu míst, kde bude možno dálnici nouzově opustit. Tato místa byla vybrána ve spolupráci s policií, hasiči a záchranáři tak, aby se loňská situace neopakoval. Únikových míst je v kritických úsecích třináct.