Podobně jako v minule představeném úseku za Obrataní se i zde loni stala smrtelná nehoda a jde o frekventovanou státní silnici. Celkem se na úseku stalo 15 nehod v průběhu tří let. Nedaleko odtud v lese se navíc před pěti lety stala tragická nehoda se třemi úmrtími.

Příčiny nehod? Pokud vynecháme zvěř a nehody přímo v Rozkoši, problém začíná už asi dvoukilometrovou rovinkou v lese ze směru od Havlíčkova Brodu. Řidiči se snaží rychle vyjet na kopec, a při výjezdu z lesa je najednou čeká zatáčka doleva. „Významným faktorem je v té chvíli i změna světelných poměrů a klimatických podmínek mezi lesním úsekem a volným prostorem," uvádí vedoucí pelhřimovského dopravního inspektorátu Rostislav Sůva.

Na mapce červeně označený úsek silnice totiž od jihu stíní les a v zimě tam je námraza i tehdy, když je jinde sucho.

Od Rozkoše pak svádí k rychlosti klesání, které střídá stoupání, zatáčka a klesání.

Rozkoš je místní částí Humpolce. Podle starosty města Jiřího Kučery musí nehodovost řešit stát jako vlastník silnice.

„Nás možná víc trápí kopec před Rozkoší od města, kde v zimě často zůstanou viset kamiony. V územním plánu je už léta objezd tohoto stoupání kolem Vilémova," vysvětluje Kučera s tím, že původně měla celá silnice I/34 obkroužit město od CTP Parku až po Rozkoš. Podle starosty tak dodnes Humpolec pálí i úsek silnice od kruhové křižovatky po vjezd do CTP Parku, protože řada zaměstnanců lokality tam chodí po silnici či nebezpečně přechází přes tři pruhy.

Ale zpět k úseku za Rozkoší. V místě se nedávno nově opravovala vozovka a silnice byla testována i co do případných nerovností, ale vše splnilo normy. Po loňské tragické nehodě pak policisté úsek znovu vyhodnocovali. Výsledek?

„Jedinou možností zvýšení bezpečnosti provozu je zintezivnit dohled policie, a tak preventivně působit na řidiče.  Pokud se podaří přesvědčit  veřejnost o tom, že  úsek  patří mezi místa s pravidelnou policejní kontrolou, snad se situace zlepší," dodává Sůva.

Seriál bude završen hlasováním o deseti nehodových místech. I předtím ale pište komentáře k těto místům na mail jan.mazanec@denik.cz.

Výběr z nehod

18. 6. 2010 jel Citroën od Skály, v levotočivé zatáčce dostal smyk a vjel do příkopu. Lehké zranění spolujezdkyně. K nehodě přispěla nafta na vozovce.

4. 11. 2010 jel nákladní DAF od Brodu a na rovině vjel do příkopu, kde se převrátil. Bez zranění

14. 2. 2011 jel Favorit od Brodu na Rozkoš a v levotočivé zatáčce dostal smyk a vjel do příkopu.  Zranění řidiče a spolujezdce.

5. 1. 2012 jel Opel od Brodu na Rozkoš. Na zledovatělém povrchu dostal smyk a vyjel mimo vozovku. Lehké zranění řidičky.

24. 5. 2012 nákladní Mercedes jel od Brodu, za pravotočivou zatáčkou najel na nezpevněnou krajnici a spadl do příkopu. Bez zranění.

4. 7. 2012 jela nákladní souprava Volvo od Brodu, za levotočivou zatáčkou najela na krajnici a sjela do příkopu. Bez zranění.

13. 9. 2012 jela Toyota od Rozkoše na Brod. V klesání asi při předjíždění auta najela čelně do protijedoucího náklaďáku. Řidič Toyoty nehodu nepřežil.