Představíme v něm deset úseků, kde je podle policejních statistik za poslední tři roky největší nehodovost.

O nejhorším místě pak budou čtenáři hlasovat, navrhovat opatření a uvádět další místa. Čtenáři, kteří se do seriálu aktivně zapojí, pak mohou získat dárek od Policie ČR.

Jako první místo uvádíme zatáčku za obrataňským hřbitovem směrem na Tábor a rovinku za ní. Poblíž se před Vánoci stala i smrtelná nehoda. Celkem se u přejezdu a v okolí za tři roky odehrálo 14 nehod.

„Za hřbitovem je prudká zátočina, která vynáší. A na rychle jedoucí řidiče bohužel neplatí ani dvojitá čára ani zpomalovací čáry," říká obrataňský starosta Josef Hovorka s tím, že nebezpečná je vlastně celá silnice I/19.

„Na ní těžko najdete kilometr, kde se někdo nezabil. Máme hrůzu, až začnou opravovat dálnici D1, aby se sem nepřesunula další hlavně nákladní doprava. Už teď jsou od ní zničené silnice a v obci se skoro nedá přejít," uvedl starosta. Sám uvažuje o tom, že by v Obratani nechal instalovat zpomalovací semafor.

Nehody v místě a okolí:

5. 3. 2010 – Volkswagen jel od Tábora a za přejezdem spadl do příkopu. Bez zranění.

19. 2. 2011 – kamion Man jel od Tábora a spadl do příkopu už v zatáčce před přejezdem. Bez zranění.

21. 11. 2011 – Volkswagen jel od Tábora a za tratí v levotočivé zatáčce vyjel ze silnice a narazil do vpusti. Bez zranění.

18. 1. 2012 – Ford jel od Tábora a v zatáčce před přejezdem vjel pod kamion. Řidič fordu: lehké zranění.

29. 9. 2012 – Tahač Man jel od Tábora a vyjel v pravotočivé zatáčce před přejezdem. Bez zranění.

1. 10. 2012 – Peugeot od Tábora nedobrzdil za nákladním vozem. Toho tak postrčil do dalších dvou aut. Řidička peugeotu: zraněna lehce.

27. 10. 2012 – Audi jelo od Tábora a před přejezdem se střetlo s Kiou. Bez zranění.

29. 10. 2012 – Opel jel na Tábor a začal předjíždět ve chvíli, kdy ho předjíždělo jiné vozidlo, a byl odmrštěn mimo silnici. Bez zranění.

21. 12. 2012 – Řidič nákladního opla jel z Obrataně na Tábor a nedobrzdil za traktorem s přívěsem. Smrtelné zranění.

Příčina většiny nehod? Řidiče překvapí nečekané „esíčko" po rovince za horizontem. Přejezd je navíc na vrchu, z aněj je špatně vidět.

I před hlasováním o deseti místech lze psát komentáře k jednotlivým místům na mail jan.mazanec@denik.cz.

Vyjádření policie

V úseku byla navržena plná čára souvislá a likvidace okolní vegetace, která bránila rozhledu. Obě věci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) realizovalo. Místu se teď dál věnujeme i v souvislosti s nedávnou tragickou nehodou.  Mezi další řešení patří umístění značek upozorňujících na zatáčky a přejezd  do  žlutozeleného  retroreflexního fluorescenčního podkladu nebo značek s doporučenou rychlostí jízdy.  Krajní možností jsou svodidla, která se ale většinou instalují v místech výrazného svahu, nebo světlená signalizace, která závisí na přivedení elektřiny. Obojí pak závisí na vlastníkovi komunikace, ŘSD.

Vedoucí dopravního inspektorátu Pelhřimov Rostislav Sůva