Odpůrci tohoto kroku nepolevují. Naopak. V úterý odpoledne uspořádali besedu s architekty, aby veřejnost seznámili se svým pohledem na věc.

Kromě toho sepsali druhou petici, pod niž se mohou podepsat ti, kteří nesouhlasí 
s prodejem parkoviště u současného nádraží. To je v majetku města a developer, jemuž ICOM chce nádraží prodat pro stavbu obchodního domu, jej plánuje využít pro svůj záměr. O osudu parkoviště by zastupitelé města měli rozhodnout příští středu na svém zasedání.

Úterní besedu, kde promluvili tři architekti a urbanisté, uspořádal Spolek pro Humpolecko, za jehož vznikem stojí humpolečtí podnikatelé Jan Ságl, Petr Machek, Miloš Lesina, Petr a Martin Hendrychovi a Václav Duben. „Besedy s odborníky plánujeme pořádat vždy, když to budeme považovat za nutné, a v případě autobusového nádraží to nutné je. Chceme, aby lidé slyšeli také jiné názory," zmínil předseda Spolku pro Humpolecko Jan Ságl.

Téma přilákalo do humpoleckého kina kolem stovky návštěvníku. Místní architekt Luděk Rýzner zdůraznil, že o nádraží nelze mluvit jen jako o přesunu z bodu A do bodu B. „V tomto případě musíme uvažovat o dopravě jako celku, do níž patří i osobní vozidla, cyklisté, chodci 
a tak dále," prohlásil Rýzner.

Podle něho by dálkové autobusy měly zajíždět jen na nádraží, a ne aby projížděly městem. „U pošty, kde je dopravní situace nejdramatičtější, projede denně 30 až 35 jen dálkových autobusů, což pro město znamená hluk, zatížené křižovatky a znehodnocení povrchů silnic," argumentoval Rýzner a dodal, že osobně nechce ve městě další „kravíny", čímž měl na mysli obchodní domy bez architektonické invence.

Do diskuse se přihlásil i řidič autobusu, který vylíčil, jak obtížné je proplést se k zastávkám ve městě. „Dostat se s autobusem k bývalým mléčným lahůdkám je fuška. 
A pokud mám jet od pošty ke Stromovce kolem Billy, tak nabírám značné zpoždění. Autobusy ve městě projíždějí hrozně těžko," uvedl řidič.

Architekt Dan Merta radnici vyčetl, že v důležitých záležitostech podle něj nekomunikuje s odborníky a s občany. „Podobná sezení by se měla konat pokaždé a opakovaně, když jde o věc, která má město změnit," mínil Merta.

Architekt Petr Štěpánek z Prahy promluvil jednoduše řečeno o tom, co dělá město městem. „Nádraží bývají středobodem města, jsou to rušná místa a patří k prvkům městského způsobu života. Jsem toho názoru, že desetitisícové město musí mít vlastní nádraží," řekl architekt.
Besedu si vyslechl i starosta Humpolce Jiří Kučera (ODS), který přiznal, že z ní nemá moc dobrý pocit. „Celková atmosféra vyzněla tak, že v Humpolci je všechno špatně. Také tam padla řada nepřesných informací," poznamenal Kučera s tím, že proti přemístění nádraží brojí pořád ti samí lidé. „Otázkou je, co si myslí ostatní. Přemýšleli jsme o anketě, ale je hrozně těžké vymyslet správnou otázku a bez dostatku informací se dá i těžko odpovídat," zamyslel se starosta.

Na závěr podotkl, že město jedná o tom, aby nový obchodní dům byl po architektonické stránce reprezentativní.