Oblastní ředitel společnosti Josef Roubík označil za hlavní důvod občasných „bílých kolejí“ na silnici špatné vyspádování betonárky.

„Jakmile zapršelo, na ploše se držely kaluže. V důsledku toho se na kola nákladních vozů lepil sypký materiál, který poté uvízl na silnici. To nyní skončí. Prostor betonárky dostane takový spád, že veškerá voda ihned steče do sedimentační jímky. Odtud se po recyklaci vrátí zpátky do výroby betonu,“ vysvětlil Roubík.

Kontroloři přišli na jediný neduh

Ten připustil, že k tomuto kroku se odhodlali také kvůli nekonečnému seriálu stížností na jejich provoz, kterými jeden z obyvatelů ulice pravidelně zásoboval různé kontrolní instituce, ty nejvyšší nevyjímaje.

Inspektoři přitom vytkli betonářům právě a jenom občas zašpiněnou ulici. „Jiné pochybení tam opravdu nebylo. Každopádně nás těší, že i tento nešvar zmizí. Pokud se firmy staví k problémům takto, je to jedině dobře,“ uvedl Josef Slavětínský z odboru životního prostředí pelhřimovské radnice, který se situací ve Skrýšovské ulici zabýval nejčastěji.

Obyvatelé nedaleko se rodící vilové čtvrti Polní Dvůr si počinek betonářů rovněž pochvalují. „Prach z betonárky se naší ulice bezprostředně nedotýká, každé zlepšení se ale počítá. Hlavně na skrýšovské silnici občas bylo bláto,“ uvedla Petra Rychetská z domku, který stojí sotva sto metrů vzdušnou čarou od podniku.

Nánosy prachu nestírá ze svých oken ani Lucie Dreveňáková. „Na to, že bydlíme hned nad průmyslovou zónou, je to v pohodě,“ dodala.

Zlepšení vyšlo na tři miliony korun

Vyspádováním pelhřimovské betonárky se rozumí odtěžení nevyhovujícího povrchu a položení nové betonové podlahy na celkové výměře 2500 metrů čtverečních.

Svépomocný krok si vyžádá vedle několikatýdenního úsilí čety pracovníků také třímilionovou investici. Jak uvedl Roubík, změny v areálu k lepšímu by se měly projevit nejpozději začátkem září.

„Vytvrdnutí betonu by za běžných okolností trvalo déle. Ale umíme to rychleji,“ dodal ředitel Roubík.

Ten vzápětí podotkl, že autodomíchávače beton na kratší vzdálenost zřejmě ještě nevezly. Od násypky urazily k místu určení sotva dvacet metrů. „Je to rekord, který už těžko překonáme,“ usmál se oblastní ředitel největšího výrobce transportního betonu v republice.