„Přestavba vozidla mě vyšla zhruba na tři sta tisíc korun, a to nepočítám práci. Když by vyloženě někdo přišel a nechal by si auto kompletně předělat, tak by určitě dal v základu okolo půl milionu korun. Ale co je dneska levného,“ přiblížil Bohuslav Krejčí ze Světlice u Humpolce, který vlastní „vyvoněnou“ Škodu Rapid 130 z roku 1988.

Nadšený „škodovkář“ viděl před jedenácti lety toto vozítko v knížce u kamaráda, už tenkrát si říkal, že by z toho jednou mohlo být moc hezké autíčko. „Doba pokročila, kamarádi začali dělat lamináty a tak jsem se před třemi roky rozhodl, že z původního černého originálu si pro sebe udělám repliku závodního vozidla,“ zavzpomínal Bohuslav Krejčí, otec dvou dcer, které ho v jeho koníčku bezvýhradně podporují. Manželka ho na veškeré srazy či závody ráda doprovází.

„Bez podpory rodiny by nešel dělat žádný koníček. Uvidíme, třeba se holky potatí,“ pousmál se na srazu škodovek v Želivě Bohuslav Krejčí.
Milovník škodovek práce zahájil předěláváním motoru a převodovky. „Postupem času to přecházelo do stále lepšího a lepšího stavu. Hodně mi pomohli kamarádi. Většinu jsem dělal podle obrázků, třeba rám váží místo 22 kilogramů nyní 66 kilogramů,“ vyzradil Krejčí, jehož snem je udělat ze staré Škody 1000 z roku 1967 originální kousek. „Bude to čistě veterán, na sváteční nedělní jízdu. Plánuji, že bych s přestavbou začal letos v zimě,“ uzavřel Krejčí.