Ze čtvrteční stávky se na vysočinském venkově vyklubala spíše nestávka.

Pravda, vlaky nejezdily. Poslední nákladní souprava dobrzdila na pelhřimovském nádraží půl hodiny před středeční půlnocí, od té doby se na kolejišti po celý následující den se nic převratného nepřihodilo. Průvan neměl komu vadit ani v čekárně. Cestující o stávce předem věděli, odborářský plakát visel na pokladně v podstatě pro nikoho. Samotní železničáři se o svém vztahu ke stávce odmítli vyjádřit, v rámci vnitropodnikově přikázaného „bobříka mlčení“ odkázali tiskovou mluvčí pražského ředitelství.

Cestující: Za nás stávkovat nemusíte

O kus blíže městu, na nádraží autobusovém plynul poklid všedního dopoledne. Hlavní dopravce na Vysočině se připojil ke stávce jen symbolicky, někteří řidiči oblečení do vest se znakem ICOM transport dokonce suše konstatovali, že jim stávkování jako takové může být ukradené.

Zároveň odmítli potvrdit, že by truc železničářů nahnal davy pasažérů do jejich autobusů. Zkrátka obyčejný všední den.
A co na nápad odborářů říkali samotní cestující? Ti starší svorně odtušili, že jich se to netýká, že je to otázka spíše pro ty mladší. Tak jsme se zeptali i jich.

„Mně osobně připadá stávka naprosto zbytečná. Myslím, že problémy se mají řešit jiným způsobem než tím, že si vezmou za rukojmí cestující,“ řekla Gabriela Pejšková z Háje u Humpolce. Odboráři ale nechali vyvěsit plakáty s upozorněním, že stávkují za všechny.

„Za mě tedy nikdo rozhodně stávkovat nemusí. Já pro takové protesty moc nejsem,“ pravila klidně Markéta Pšeničková, která čekala na svůj spoj u stanoviště číslo jedna.

Rovněž v podnicích významnější potíže s pozdní docházkou nezaznamenali. „U nás jezdí drtivá většina zaměstnanců do práce autem, případně autobusem. Vpodstatě jsme ani nepoznali, že nějaká stávka je,“ poznamenal Petr Březina z pelhřimovských Spojených kartáčoven, kde pracuje 400 lidí.

Ani na samotných pelhřimovských křižovatkách se žádná dramata nekonala. Tolik vlaků zase na neelektrifikované trati mezi Horní Cerekví a Táborem nependluje, aby to bylo na silnicích významněji poznat.