V souvislosti s tím začaly městem vířit spekulace o prodeji současného nádraží obchodním řetězcům. Ty vzaly za své už na zasedání městského zastupitelstva 16. února, kde se mimo jiné řešil odprodej městských pozemků.

Území sousedí s ulicí Okružní a zabírá zhruba pět set metrů čtverečních před parkovištěm správní budovy Icomu. Ten by je chtěl využít jako pásmo zeleně a chodníku, čímž by plánované parkoviště odsadil od silnice.

Obavu z dalšího supermarketu na místě nádraží tehdy vyslovil například zastupitel Jan Mácha, a proto hlasoval proti návrhu odprodeje. Tuto možnost však vyvrátil humpolecký starosta Jiří Kučera. „V územním plánu města je místo určeno jako technické zázemí. Takže tam může stát autoservis, benzinka a tak dále, ale v současnosti zde být supermarket nemůže,“ řekl Kučera.

Zázemí nevyhovuje

Podle předsedkyně představenstva Icomu Kateřiny Kratochvílové je hlavním důvodem plánované změny místa fakt, že současné zázemí autobusového nádraží je ze sedmdesátých let minulého století a je notně zastaralé. „Modernizace a obnova by byly nákladnější než nová výstavba. Nové autobusové nádraží by zajistilo cestujícím lepší komfort a služby. Nechyběla by čtyřiadvacetihodinová ostraha objektu, delší otevírací doba čekáren s možností lepšího zateplení a moderní informační servis,“ představila plány Kratochvílová.

Dlouhodobému záměru hlavního dopravce v kraji bylo už dříve uzpůsobeno plánování jízdních řádů linek, které by přiblížily cestující k důležitým objektům ve středu města, jako jsou školy a poliklinika. „Dálkové linky nejen naší společnosti by tak nemusely zatížit centrum, ale využívaly by možností nového nádraží. Pro cestující by pak byla atraktivní návaznost dalších linek,“ doplnila Kratochvílová.

Se stejnými argumenty vystoupil při posledním zasedání zastupitelstva i šéf pelhřimovské divize Icomu Milan Dygrýn. Pro prodej pozemků nakonec hlasovalo devět zastupitelů, a návrh tak neprošel.

„Já jsem hlasoval pro prodej pozemku. Byl to standardní zájem o pozemek, který město nepotřebuje. Byl bych však nerad, kdyby se to směšovalo s tím, že jsem hlasoval pro jiné autobusové nádraží. Ohledně toho by bylo potřeba vyřešit spoustu dalších věcí. Mínusem by byl například přechod frekventované silnice na nádraží cestujícími. Na druhou stranu by se pro ně zlepšilo zázemí. To by ale musel Icom transport přijít už s konkrétním projektem,“ dodal humpolecký starosta Kučera.

„Výsledné rozhodnutí neprodat v tomto okamžiku pozemky bereme na vědomí, ale chceme dále se zastupiteli jednat. Věříme, že pochopí náš záměr, který spojuje tři myšlenky. První je ekonomické a úsporné podnikání společnosti, druhou je opuštění zastaralých prostor a třetí zahrnuje zlepšení podmínek pro cestující,“ reagovala Kratochvílová.

Co by se stalo se starým nádražím? „Nyní řešíme hlavně jeho stav, který je nevyhovující a znamená pro nás vysoké náklady. Cestující zde zase nemají odpovídající zázemí,“ uzavřela Kratochvílová.