Až pět centimetrů vody se pak řine středem vozovky, což při nedodržení doporučených osmdesáti kilometrů v hodině málokdo z řidičů ustojí. V uplynulém týdnu na kritický úsek vyjížděli hasiči osmkrát, z toho pětkrát během pondělí a třikrát v úterý.

Zásadní je omezení rychlosti

Pro velitele jedné z jednotek humpoleckých hasičů Miroslava Karafiáta jsou výjezdy na daný úsek rutinou. „Voda teče shora mezi rychlým a středovým pruhem a na dvaaosmdesátém se stáčí zpět do levého pomalého,“ popsal Karafiát, který minulý týden zasahoval v úseku několikrát.

Spolu s hasiči vyjíždí na daný úsek také dálniční policie z Velkého Beranova. „Stavební stav komunikace je tam takový, že při deštích se v něm hromadí velké množství vody a stává se velmi nebezpečným. Hlavním problémem je, že řidiči nedbají přikázaného omezení rychlosti na 80 kilometrů za hodinu,“ informoval Martin Zadražil, vedoucí Dálničního oddělení Velký Beranov.

Podle zkušeností hasičů však ani „osmdesátka“ někdy nestačí, aby aquaplaningu zamezila. „Jedna řidička nejela více jak 85 kilometrů za hodinu, což potvrdil i řidič kamionu, který jel za ní. Přejížděla z rychlého do pomalého pruhu, najela na bílou čáru a to jí rozhodilo a dostala smyk,“ zmínil jedenu z havárií Karafiát.

Nebezpečí tkví také v tom, že v daném úseku je na vozovce nový asfalt a u řidičů nebudí takový respekt, jako záplatované úseky na dalších kilometrech. Policisté podle svého už víc dělat nemohou.

„V úseku samozřejmě hlídkujeme a dodržování rychlosti kontrolujeme. Stejně tak vyjíždíme k zásahům s hasiči a řidiči nás vidí. Není však technicky proveditelné, abychom kontrolovali všechny řidiče, co rychlost poruší,“ řekl Zadražil.

O nebezpečném místě ví i zkušený řidič kamionu Jiří Janda. Strach z něj ale nemá. „S naloženým náklaďákem to prolítnu bez problémů. Občas je to dobré, protože si pěkně opláchnu auto ze spodu,“ podělil se o zkušenost Janda.