Vozy představili zástupci Jindřichohradeckých místních drah v Kamenici nad Lipou. Jedná se o stroje rumunské výroby dovezené z Polska.

Celé je přestaví

Sehnat vhodné vlaky pro úzkorozchodnou trať nebylo vůbec jednoduché. „Problém je, že už neexistuje výrobce souprav přímo pro úzkokolejky. Jsme rádi, že se nám podařilo sehnat starší vlaky z Polska,“ vylíčil Jiří Šatava, ředitel společnosti Jindřichohradecké místní dráhy. Čtyři vozy rumunské výroby z osmdesátých let čeká kompletní přestavba. „S jejich modernizací začneme letos na podzim. První renovovaný vlak by měl vozit cestující nejdříve za dva roky,“ pokračoval Šatava. Přestavěné vozy nabídnou lidem komfortní cestování.

Při jejich modernizaci se pamatuje na pohodlnou přepravu vozíčkářů, cyklistů i dětských kočárků.

Není pouze raritou

„Chceme ukázat, že úzkokolejka není jen historická rarita, po které se prohání parní lokomotiva. Ale že je i funkční pro běžné cestování,“ dodal Jiří Šatava.
A co čeká stávající staré vlaky, až se na jejich místo dostanou noví a modernější náhradníci? „Vozy nám poslouží jako záloha, pokud se nějaká souprava porouchá,“ vysvětlil ředitel Jindřichohradeckých místních drah Šatava.