Hlavním důvodem k tomuto řešení, které již posvětili pelhřimovští zastupitelé, je podle místostarosty Tomáše Dufka dlouholeté partnerství města s touto společností, i z toho vyplývající výhody.

„Pokud požádáme o dotaci my, můžeme získat až devadesát procent příspěvku. Kdyby tak učinila samotná agentura, jako soukromník by mohla počítat nejvýše se šedesáti procenty,“ vysvětlil před zastupiteli Dufek s tím, že takto se zároveň zvyšuje pravděpodobnost přiznání dotace. Posuzovatelé berou smluvně podložené partnerství jako plusový bod.

Postará se agentura

Městu také nevznikne v souvislosti s žádostí žádný výdaj. Všechno potřebné si zaplatí agentura Dobrý den, na níž spočívá břemeno zodpovědnosti za uskutečnění a udržitelnost projektu.

O přiklepnutí dotace má být jasno na přelomu roku. Na co partnerský milion v případě úspěchu padne? Pohlednice, plakáty, přenosné stojany, propagační tiskoviny, ale i knížka. To vše s logem Pelhřimov – město rekordů.

„Možností ke zviditelnění našeho společného konceptu je celá řada. Jezdíme po veletrzích i po jednorázových akcích. Třeba vloni jsme zapsali 407 rekordů. Každý jeho pořadatel od nás dostane propagační materiály opatřené hlavičkou města,“ řekl preziden agentury Dobrý den Miroslav Marek, který si jednomyslného schválení návrhu zastupiteli považuje.

„Jsme rádi, že se spolupráce, kterou jsme navázali před nějakými třinácti roky, neustále rozvíjí,“ dodal Marek. Nestává se ale často, aby radní „sháněli“ peníze pro soukromou společnost. Potvrdili to i představitelé okolních měst.

„Pravidla některých dotačních titulů to umožňují, osobně ale nepamatuji, že bychom se do něčeho takového pustili,“ řekl humpolecký místostarosta Tomáš Křišťan.

Kamenický starosta si vzpomněl na jeden případ. „Podávali jsme projekt na opravu městské památkové zóny, peníze jsme přeposlali církvi. Za soukromníka jsme ale ještě nežádali,“ dodal Pfaur.

Nutno dodat, že agentura Dobrý den patří mezi nejčipernější organizátory společenských akcí ve městě. Však také neslýchá prezident Marek řeči o rekordmanském hnutí jako o soukromé firmě nejraději.

„Někomu to může znít tak, že si tu děláme byznys. A my jej trochu doopravdy děláme, protože si na sebe prostě musíme nějak vydělat. Agentura ale nevznikla jako kdejaká obchodní firma. Začali jsme s tím z legrace, chtěli jsme dělat něco pro lidi, což přetrvává. A na tom, že dokážeme spolupracovat s městskými organizacemi, nevidím nic špatného,“ zdůraznil Marek.