Od té doby se o opravě silnice několikrát jednalo. Na konci února se konalo poslední setkání s náměstkem pro dopravu Liborem Jouklem. K vlastní realizaci prací ale povede ještě dlouhá cesta, a to i přesto, že dotace z Evropské unie na tuto akci je už schválená.

„Projektu dlouho nebyla věnována dostatečná pozornost. Kvůli zbrzdění v minulých letech může dojít k situaci, kdy relevantní prostředky z Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod budou vyčerpány a na realizaci se opět nedostane. Naštěstí ale cítíme zájem situaci řešit,“ zdůraznil pacovský starosta Lukáš Vlček.

Technický stav silnice je již delší dobu nevyhovující. Hodně ji zatěžuje především kamionová doprava.

Několikatunové kolosy tudy denně míří do lukaveckého dřevozpracujícího družstva. Kromě toho jde o důležité dopravní spojení. Po silnici číslo 128 proudí doprava od dálnice D1 do Jihočeského kraje. Byla dokonce zařazena mezi páteřní silnice kraje Vysočina.

V budoucnu by proto měla být rozšířena a současně by měly být opraveny některé dopravní závady. Nejbližší termín zahájení prací by byl možný až v roce 2011. „Musíme nejprve vyřešit majetkoprávní přípravu. Samotná rekonstrukce pak bude probíhat ve čtyřech etapách. Záleží na tom, jak rychle se dohodneme s majiteli pozemků,“ informovala Hana Strnadová, vedoucí odboru dopravy kraje Vysočina.

Jak by se ale postupovalo v případě, kdy by se již schválená dotace z Evropské unie nestihla vyčerpat, o tom je podle ní předčasné hovořit. „Doufáme, že naše opakované intervence padly na úrodnou půdu. Snažíme se kraji Vysočina vycházet vstříc tak, aby rekonstrukci v daném termínu bylo možné zahájit,“ doplnil Vlček.