S Davidem Beke ze sdružení architektů Schrapnel jsme hovořili o systému MHD v centru Jihlavy.

Není lepší spojit zastávku Sklípek s některou trolejbusovou?
Já bych tam zastávku rozhodně nenechal. Navrhuji ji sdružit s existujícími. Sice si nemyslím, že je to nejlepší řešení, ale dal bych ji na dolní náměstí a zvětšil vykrojení tak, aby se tam vešla třeba tři vozidla dopravního podniku za sebou.

A co spíš kácet stromy v prostoru zastávky před Sklípkem? Překážejí lidem při nastupování a vystupování.
S kácením nesouhlasím. Protože zeleně je na Masarykově náměstí méně, než by mělo být.

Musí být hlavní přestupní zastávka mezi autobusy a trolejbusy na náměstí?
Myslím, že nemusí. Všechno se podřizuje dopravě. Doprava je celá na náměstí nešikovná. A frekvenci MHD si nesmíte představovat takovou, jaká tam je dnes, ale spíš takovou, jaká je například v Brně na náměstí Svobody. Na náměstí stačí podle mě vést třeba jednu nebo dvě linky.

A ty zbylé linky byste navrhoval zrušit?
Ne, navrhl bych jiné trasy.

Víte, jak drahá je nová trasa pro trolejbusy?
Trolejbusy se časem změní v elektrobusy bez drátů, a pak bude „cena“ za změnu trasy velmi malá.