Co očekáváte od třináctého ročníku slavností?

Především dobrou zábavu, ostatně jako každý rok. Máme zprávy, že se sem opět chystají fankluby našeho piva, ať už z Krušných hor, Opavska či Troubska. To vše má společný důvod. I podle mě mají lidé hodně a dobře pracovat, zároveň se ale čas od času také umět uvolnit, pobavit se. Život musí být vyvážený. Lepší důvod pro pořádání takového festivalu neznám ani nepotřebuji.

Na pódiu se představí třináct kapel. Podle jakého klíče je vybíráte?

Nejde ani tak o žánrové zařazení. Ihned po skončení jednoho ročníku si sedneme a bavíme se o tom, jak se která kapela líbila, zda má našemu publiku co nabídnout. Pokud ano, pokusíme se ji oslovit znovu.

Už se vám také přihodilo, že jste sáhli vedle?

Stalo se nám to zrovna minulý rok se skupinou Katapult. Těšili jsme se na ni, neboť měla a má na Humpolecku výborný zvuk. Před revolucí tu hrávala opravdu často. Jejich vystoupení nám ale připadalo bez energie, protagonisté se navíc chovali ke svým fanouškům až přehlíživě. Na základě těchto dojmů jsme se shodli, že Katapult na našich slavnostech už nevystoupí. Přesně opačným dojmem působila skupina Wohnout, která tu předvedla vynikající výkon. Těší nás, že se přijede podívat do Humpolce znovu.

V souvislosti s podobnými akcemi se často skloňuje etika prodeje alkoholických nápojů. Kladete důraz i na tuto problematiku?

Striktní zákaz prodeje alkoholu lidem mladším osmnácti let samozřejmě platí i na Pivních slavnostech. Pro letošek jsme připravili další vylepšení, s jehož pomocí na první pohled zjistíme, zda se jedná o plnoletého člověka, či nikoliv.

Pivní slavnosti představují velký reklamní trhák. Máte vyčísleno, nakolik se vám to vyplatí?

Snaha po zviditelnění, ať už pivovaru samotného, či jeho partnerů, je dalším důležitým prvkem. Snažíme se ale navodit soulad mezi reklamou a programem, aby celkový dojem byl vyvážený. Sluší se podotknout, že zisk není hlavním účelem akce. A pokud jej docílíme, výdělek pokaždé vložíme do zdokonalení dalšího ročníku Pivních slavností.

Vaše billboardy na sebe často dokáží upozornit. Některé neotřelé motivy dokonce získaly i ocenění. Máte recept na úspěch reklamy?

Snažíme se postupovat v souladu s naším sloganem, to znamená vlastní cestou. Dříve jsme čerpali z dění okolo nás. Protože úsměvných motivů neustále ubývalo a my nechtěli podvědomě spojit naši značku s negativismem, rozhodli jsme se spíše pro vlastní nápady. Vznikají společným brainstormingem. Za důležitý považuji vtip, často i dvojsmysl.

Jaký pocit ale máte vy, když vidíte u dálnice sebe samého v nadživotní velikosti s vyholenou hlavou?

Zřejmě míníte reklamu na nealkoholické pivo. Takových věcí se nestraním, právě pokud slogan oplývá nápadem či sebeironií. V žádném případě bych neúčinkoval v reklamě, která říká, že naše pivo je nejlepší. Ne že by podle mě nebylo (úsměv), to si ale přece musí říci lidé, kteří je pijí. A protože chceme znát jejich názor a zároveň vyjít vstříc řidičům, rozhodli jsme se čepovat na letošních slavnostech nealkoholické pivo Bernard Free a Bernard Free Jantar zdarma.