Ta si nepřála zveřejnit své příjmení, redakce ho ale zná. „Na pevnou linku mi zavolal člověk, který se představil jako operátor Telefónicy O2. Zeptal se mě, jak jsem spokojená s připojením k internetu. Řekla jsem mu, že internet mi občas vypadává, načež mi nabídl, že má poblíž Žirovnice technika, který by se mi na připojení přijel podívat,“ líčila Katarína P. Netrvalo dlouho a technici zvonili u domovních dveří hned dva.

S problémem si nevěděli rady

„Už na první pohled se mi nezdáli příliš věrohodní, tak jsem si je nechala legitimovat. Oba muži mi své průkazky předložili,“ pokračovala Katarína. Pustila je tedy dovnitř. Technici se dali do práce. Z počítače i modemu vytahali všechny kabely a zase je zapojili zpátky. Pak nevěděli, jak si počínat dál, tak zatelefonovali na technickou podporu Telefónicy O2.

„Tam se ale nepředstavili jako kolegové, ale komunikovali pod mým jménem a telefonním číslem. To už se mi zdálo hodně podezřelé,“ doplnila Katarína.
Poté technici znovu vyndali a zandali kabely z modemu a řekli jí, že pokud internet nebude nadále fungovat, má se obrátit na nejbližší kamennou prodejnu O2. Za své „služby“ požadovali 1 790 korun v případě, že si zákaznice bude přát doklad. Pokud se bez potvrzení obejde, postačí jim 790 korun.
„Na to jsem jim řekla, že jim nic nedám a budu si na ně stěžovat na vedení společnosti. Oba muži velice rychle odešli z bytu, aniž by se domáhali platby,“ vyprávěla Katarína P. Jen co se za „techniky“ zavřely dveře, hned volala člověku, který je k ní poslal.

O zaměstnance se vůbec nejednalo

„Sdělila jsem mu, že jsem s jejich prací nebyla spokojená a zeptala se, jestli mají vůbec právo chtít po mně peníze, a jak si mohou dovolit dávat mi na výběr, jestli chci vystavit doklad, či ne. Údajný operátor byl velice nepříjemný a se slovy, že si mám přečíst smluvní podmínky, zavěsil,“ dodala Katarína. Napsala tedy stížnost na vedení společnosti.

„Z Telefónicy mi odpověděli, že podle telefonního čísla, ze kterého volal údajný operátor, zjistili, že se nejedná o jejich zaměstnance. Navštívili mě tedy podvodníci,“ usoudila Katarína. Případ, který se stal v Žirovnici, není podle Lucie Policarové z tiskového oddělení Telefónicy O2 ojedinělý.

„Jsme největším operátorem na českém trhu, a proto bohužel čelíme podobným snahám o zneužití častěji než jiné firmy,“ uvedla Policarová. A jak si má počínat zákazník, když má o pravosti pracovníka pochybnosti?

„Doporučujeme jim, aby od každé návštěvy obchodníka nebo technika vyžadovali identifikační kartu a v případě nejistoty si totožnost pracovníka na místě prověřili na bezplatné telefonické lince,“ poradila Lucie Policarová s tím, že vzory legitimací si zájemci mohou prohlédnout na webových stránkách Telefóniky O2.

Pracovníka, který se odmítne prokázat, by lidé v žádném případě neměli vpouštět do bytu. „Pokud zákazník zjistí, že má v bytě falešného technika nebo obchodníka, doporučujeme, aby se neprodleně obrátil na policii,“ zdůraznila Policarová.Tak učinila i Katarína P. „Celou věc jsem nahlásila na obvodní oddělení v Počátkách,“ potvrdila Katarína P.

„Oznámení jsme přijali spíše jako poznatek. Paní jim nic nezaplatila, takže s tím vpodstatě nemůžeme nic dělat,“ informovala tisková mluvčí pelhřimovské policie Hana Kotková.

„Kdyby se v okrese objevili další podobné případy, samozřejmě se věcí začneme zabývat. Pokud podvodníci navštívili také někoho dalšího, vyzýváme je, aby případ nahlásili na nejbližší policejní služebnu,“ uzavřela mluvčí Kotková.