Zatímco v obchodech má teprve hrstku podpisů, na Facebooku se ke stejné petici připojilo na 1200 příznivců.

Organizátorem zmíněné petice je student třebíčské střední zdravotnické a zemědělské školy Erik Vidlák. V petici mimo jiné píše: „Městská hromadná doprava slouží k usnadnění života obyvatel Třebíče, nikoliv k tomu, aby nás donutila chodit pěšky. Nejsme s touto verzí hromadné dopravy spokojeni, tedy žádáme o znovunavrácení původní městské hromadné dopravy."

Jako jeden z důvodů je v petici zmíněno, že proti dřívějšímu systému dopravy nyní musí lidé často přestupovat, pokud se chtějí dostat z jedné části Třebíče do druhé.

„Například ranní spojení linky číslo 4 z ulic Generála Svobody, Míčová, Benešova, A. Kratochvíla do třebíčské nemocnice, kdy tyto ulice byly doslova odříznuty od městských lokalit," připsal v petici Vidlák další důvody.

Ředitel jeho školy o potížích studentů s městskou dopravou ví. „V připomínkovém řízení jsem podával podněty studentů na třebíčskou radnici. Někteří naši dojíždějící studenti si stěžují, že se od autobusového nádraží nemohou dostat včas do školy, stejně tak tomu občas bývá i u těch, co dojíždí vlakem. Když se vlak či autobus o dvě minuty zpozdí, není už žádná časová rezerva, aby stihli dopravu," popsal situaci Miroslav Dočkal, ředitel Vyšší odborné školy a Střední školy veterinární, zemědělské a zdravotnické Třebíč. Poznamenal, že studenti se nakonec rozhodli jít i vlastní cestou a sepsali petici coby fyzické osoby. O petici už ví i vedoucí dopravy třebíčské radnice Aleš Kratina, který Deníku v úterý řekl:

„Dnes odpoledne máme se zástupcem petičního výboru panem Vidlákem schůzku. Rád bych s ním dohodl spolupráci." Zdůraznil, že nový systém MAD stále prochází zkušebním obdobím. „Už od prosince plánujeme další změny na linkách číslo 10, 11 a 21, vyvážit ale všechny požadavky je velmi náročné," poznamenal Kratina.

Pokud jde o petici, nebude první, se kterou se v poslední době třebíčské vedení města setká. Nedávno zastupitelé probírali petici občanů proti dostavbě plaveckého areálu Laguna. Reagovali vesměs s tím, že se občané probudili „s křížkem po funuse". Zastavit rozjetou stavbu by vyšlo město příliš draho.