V posledních dvou letech navýšil Sporten výrobu o pětinu, stejně jako tržby, které v uplynulém roce činily 260 milionů korun. Společnost loni vykázala zisk 30 milionů Kč. Horší vyhlídky má zatím tento český výrobce lyží na letošek, a to i kvůli špatnému počasí v zimě.

„Výrobcům lyží nejvíce pomáhá zima před Vánocemi. Loni se ale v Alpách kvůli nedostatku sněhu před Vánocemi nelyžovalo,“ řekl generální ředitel Sportenu Ján Hudák. Doplnil, že největší zákazník firmy, Decathlon, o dvě třetiny zredukoval svoji letošní objednávku. Většina dalších zákazníků snížila objednávky alespoň o deset, dvacet procent. Podle Hudáka mají evropští obchodníci ještě plné sklady lyží a dokud je nevyprodají, nebudou objednávat další. Sporten se proto připravuje na to, že zvýší doplňkovou výrobu nábytku.

Sporten vyváží až 90 procent produkce do zahraničí. Většinu lyží vyrábí pod značkami svých hlavních odběratelů, mezi které patří Decathlon, K2 a Rossignol. Běžky Artis začal Sporten vyrábět pro firmu Lerko sport, která tuto značku loni koupila. „Zatím jsme na trh dodali tři tisíce běžek artisek a čekáme na odezvu. Letos chceme začít dodávat i sjezdové lyže této značky,“ uvedl Hudák