Původní váha na silnici vedoucí z Pelhřimova do Brna fungovala na dvou smyčkách zabudovaných v asfaltu. „Nový měřící systém zahrnuje tři smyčky v každém směru na dvě stě padesáti metrech s třívrstvým krytem. Součástí uzavřené servisní smlouvy s dodavatelem je každoroční kalibrace a ověření Českým metrologickým institutem,“ upřesnil ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny Radovan Necid. Na vážícím úseku nově přibyla také svodidla.
V prvních letech fungování dynamické váhy zaplatili dopravci za uložené pokuty až dva miliony korun ročně. O příjem z uhrazených pokut se dělí Kraj Vysočina a Velké Meziříčí. Kraji připadá pětaosmdesát procent částky a městu zbývajících patnáct. Vyřazení sedm let starého měřícího systému z provozu předcházely stížnosti pokutovaných dopravců, kteří poukazovali na vyjeté koleje a neprůkaznost vážení. Od roku 2021 váha plnila pouze informativní funkci.
Kromě instalace nových technologií nechal kraj také opravit části silnice dlouhé téměř dvě stě padesát metrů v obou směrech. Rekonstrukci ze svého rozpočtu financoval Kraj Vysočina, oprava váhy včetně pětiletého servisu vyjde na více než jednadvacet milionů korun.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Na části dálnice začíná zákaz předjíždění kamionů. Platí i u Meziříčí