Obrubníky nyní trápí řidiče, kteří mají v zálivovém typu zastávky problém stočit autobus tak, aby zastavil těsně podél chodníku. „Je tu velice omezený prostor pro manévrování. Řidič se tu s autobusem nedokáže vytočit tak, aby zastavil úplně u okraje chodníku. Když se o to pokusí, tak skončí předkem na obrubníku a autobus odře," vysvětlil hlavní problém při manévru řidič jihlavského dopravního podniku Marek Řezáč.

Řidiči proto nemohou do zastávky najíždět tak, aby bez problému nastoupili například maminky s kočárky nebo senioři. „Některým řidičům to jde lépe, některým hůře, ale i tak je nastupování do autobusu taková malá spartakiáda. Jediné dveře, 
do kterých se dá bez problému nastoupit, jsou ty vepředu," zhodnotila problém při nastupování jedna ze starších cestujících.

Zastávka se bude znovu upravovat

Řidiči městských autobusů problémy se zajížděním nahlásili a vedení Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ) už jedná o nápravě přímo 
s městem. V tomto stavu zastávka zůstat nemůže. „V minulém týdnu jsme zjišťovali problémy přímo na místě s autobusem a nyní budeme hledat řešení," potvrdil další postup dopravně-technický náměstek DPMJ Jaroslav Šetek.

Po konzultaci s projektantem vznikly tři varianty řešení, z nichž dopravní podnik vybral to, které se bude dnes přímo na místě zkoušet s autobusem. Nejspíše tak dojde 
k úpravě nájezdu do zastávky. „Problém řeší projektant, radnice se snaží vyjít vstříc nejen požadavkům na bezbariérovost zastávek, ale také požadavkům dopravního podniku," okomentoval případ mluvčí jihlavského magistrátu Radek Tulis. O tom, na kolik peněz přijdou radnici další zásahy do zastávky, ale v tuto chvíli nechtěl mluvit.

„Pokud se ukáže některý návrh řešení jako ideální, tak teprve potom vznikne položkový rozpočet. Částku proto zatím nelze v tuto chvíli sdělit," dodal Tulis.

Nejlepším řešením by byla zastávka, která by byla bez odděleného pruhu od vozovky. Typ zastávky na Královském vršku je v dnešní době už spíše výjimkou, ale v tomto místě zůstane.

„Je pravda, že projektanti příliš nepočítají s nízkopodlažními autobusy a jsou zvyklí projektovat podle starého způsobu. Zde je ještě navíc zálivový typ zastávky a pro bezbariérové autobusy je vždy lepší, když mají zastávku rovnoběžnou se silnicí," podotkl 
k problému Václav Kodet, náměstek primátora, který má 
ve městě na starosti dopravu.

Řidiči se navíc při vyjíždění ze zastávky Královský vršek potýkají ještě s dalšími problémy. Jedním z nich je vyjíždění do protisměru, protože je výjezd ze zastávky příliš ostrý. Druhým problémem je sloup u přechodu, který je příliš blízko u krajnice. Ten ovšem pravděpodobně zůstane na svém místě i nadále.