„Pro modernizaci byla zvolena technologie postupného zvedání nosné konstrukce se samostatným ošetřením každého mostního ložiska. Poté bude položena nová železobetonová deska, osazeny nové římsy a nové kovové zábradlí,“ uvedl radní Kraje Vysočina pro oblast dopravy a silničního hospodářství Jan Hyliš. Ten také s městem Jihlava dojednává stanovování objízdných tras a řeší, kudy povede náhradní veřejnou dopravu. Přesné informace o stanovení objízdných tras zatím nejsou k dispozici.

Pracovat se bude i pod mostem, což si vyžádá také regulaci pohybu pod ním. Projekt počítá i s modernizací 237 metrů dlouhé mostu, kdy se bude rozšiřovat vozovka, aby bylo možné vést po mostě samostatný bus pruh směrem do centra.

Ti, kteří budou mířit do přilehlého obchodního domu City Park, se nemusí bát. Dostanou se do podzemních garáží bez větších problémů.

„V současné době jsme ve fázi podání žádosti o stavební povolení, vypsaná je zakázka na dodavatele celé stavby, dokončuje se majetkoprávní příprava a připravují se podklady pro spolufinancování z fondů EU,“ popsal aktuální situaci hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.