Internetová stránka funguje už více než dva měsíce. Za tu dobu její tvůrci stihli v poradně odpovědět na několik desítek dotazů. „Nejvíce rad udělíme skrze poradnu, odpovídáme skoro každý den. Zatím máme dva případy, kdy žadateli nestačilo poradit, ale bylo třeba ho nasměrovat na podání stížnosti či trestního oznámení,“ nastínil část činnosti jeden ze zakladatelů Autoškolského ombudsmana Aleš Horčička. Podle něj projekt založili hlavně kvůli tomu, aby lidé měli se svými stížnostmi na koho obrátit.

Přecházení z jedné autoškoly do druhé zejména kvůli nespokojenosti je stále častější. „Stává se nám, že lidé přecházejí, třeba kvůli tomu, že si nesednou s instruktorem,“ sdělila Petra Koutná z jihlavské Autoškoly Miloš Koutný Jihlava. Podle dalšího autora webu Autoškolský ombudsman Ondřeje Horázného je nejvýraznějším problémem šizení výuky a zejména zkrácený počet hodin.

Web zatím navštívilo více než tři tisíce uživatelů. „Naší ambicí je to, aby se uchazeč na ombudsmanovi nejdřív podíval na to, jak autoškolu vybrat a jak to v ní má vypadat,“ vyzdvihl Horčička s tím, že v ideálním případě by studenti poradnu ani neměli potřebovat. „Problémové autoškoly nejsou rády, že na jejich praktiky upozorňujeme,“ doplnil.

Autoři stránky nabízejí spolupráci ministerstvu dopravy. „Všechny tyto úkony má řešit stát prostřednictvím krajských nebo obecních úřadů, bohužel se to ale téměř vůbec neděje,“ popsal situaci Horčička. Studenti se předtím s problémy dlouhodobě obraceli na Asociaci autoškol České republiky, které jsou oba autoři webu členy.