Ten, na koho takto působí, by si určitě neměl nechat ujít koncert, který je na pondělí od 19.30 připraven v kulturním domě Máj v Pelhřimově.

Hudbou od počátku třicátých let až po léta čtyřicátá dvacátého století diváky během svého koncertu provede Ondřej Havelka a jeho Melody Makers. Milovníkům tohoto žánru není třeba Ondřeje Havelku nijak zvlášť představovat. Hudbou, na kterou tančili naši pradědečkové a prababičky, se nakonec zabývá už mnoho let.

V repertoáru Melody Makers se najdou skladby swingových bigbandů i písně 
z hollywoodských muzikálů. Atmosféru třicátých let dokresluje i celková stylizace koncertů, která ve všech detailech kopíruje typické dobové způsoby, a to od kostýmů až po účesy a celkovou režii představení. Nechybí ani dobové hudební nástroje a interpretační techniky, které posluchače doslova přenesou do předválečného období. Ondřej Havelka a jeho Melody Makers ale neusínají na vavřínech a jejich vystoupení jsou čím dál propracovanější.

„Myslím, že Melody Makers jsou v současnosti ve vrcholné formě," řekl nedávno pro Deník Ondřej Havelka. „Společně s činohrou Národního divadla jsme se domluvili, že uděláme jazzový muzikál, kde budou Melody Makers hrát. Nakonec jsme ho pojednali jako příběh o životě českého muzikanta Jiřího Traxlera ze třicátých až čtyřicátých let," dodal ještě.

Od herectví 
k muzice

Ondřeje Havelku znali zpočátku diváci hlavně jako syna herečky Libuše Havelkové, 
v jejíž stopách se Ondřej zpočátku vydal. Vystudoval herectví na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze a k tomuto studiu pak přidal také operní režii, které se věnoval na brněnské Janáčkově akademii.

Do roku 1995 vystupoval jako frontman Originálního pražského synkopického orchestru a poté, co jej opustil, založil vlastní kapelu s názvem Melody Makers, kde působí dodnes. Havelka je také úspěšným operním režisérem a v loňském roce si vysloužil mezinárodní uznání za svou režijní práci při zfilmování opery Orfeus a Euridiké od Christopha Willibalda Glucka.