VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zase hrnce! Napálili lidi i restauraci

Pelhřimov – Manipulace se seniory a drahé produkty, to jsou hlavní rizika předváděček. Firmy, které je pořádají, se často vydávají na hranu podvodu. Platí to i o akci, jejíž závěr Deník zaznamenal.

9.4.2013 1
SDÍLEJ:

Nabízené zboží.Foto: Deník/Jan Mazanec

V Pelhřimově ji v jednom restauračním zařízení víckrát uspořádala firma s názvem RK Consulting Group (RKCG). Společnost ale nelze nikde dohledat.
„Nepleťte si nás s předváděčkami, naše společnost bude v regionu otvírat kamenný obchod, jde o prezentaci firmy stávajícím klientům," napsala do objednávky sálu v restauraci Kateřina Krulišová, která se pak Deníku představila jako manažerka RKCG.

O stávající klienty ale nešlo. Firma nalákala seniory. „U pelhřimovského Kauflandu dělali průzkum. Ptali se nás, na čem vaříme, jak často nakupujeme a tak. Dal jsem jim pak telefonní číslo," svěřil se starší muž, který sezení s dalšími seniory absolvoval.

„Když nám pak volali a zvali nás, ptal jsem se, zda půjde o předváděčku. Říkali, že ne, ale podle nás to předváděčka byla," dodal muž. Žena, která ho provázela, doplnila, co prezentovali. „Ukazovali nám hrnce od nějaké německé firmy, ale byli slušní, nenutili k nákupu. I tak si ale někteří lidé něco koupili," řekla.

„Zařekli jsme se, že u nás předváděčky nechceme. Třikrát jsme se jich ptali a vždy tvrdili, že to předváděčka není. Ale lhali – byla. Jenže jsme měli strach to zrušit," uvedl majitel podniku, který si nepřál zveřejnit svou identitu.

Účastníci dostali jídlo a poukázky na nákup v Kauflandu. Řetězec se od „průzkumů" i celé akce ostře distancuje.

Jestliže „průzkum" probíhal před Kauflandem, někteří senioři si s ním zřejmě celou akci spojili, a poukázky jim to jen mohly potvrdit. „S námi akce nemá nic společného a samozřejmě podnikneme příslušné kroky. Není to poprvé, že se někdo snaží využít našeho dobrého jména pro rozporuplné jednání," uvedl mluvčí Kauflandu Michael Šperl.

Pořadatelé použili i další finty předváděcích akcí –  oznámení výher a dojem výrazné slevy. „Tvrdili, že hrnec už jednou zlevnili na 50 tisíc a teď už ho prodávají jen za 27," prozradil jednu z fint jiný účastník sezení. V dějišti akce redaktoři Deníku vyfotili hrnce a další kuchyňské potřeby.

„Nebyla to předváděčka. Dál se nebudu vyjadřovat," tvrdil po akci s hrnci za zády šéf „prezentace", který se Deníku odmítl představit. Na tom, že šlo jen o prezentaci, trvá také už zmíněná Krulišová.

„Pokud má někdo pocit, že jsme ho podvedli, ať nám pošle dopis anebo ať vrátí poukázky na nákup a oběd. Nemáme zapotřebí někoho zahnat do sálu a nepustit ho. Na vrácení zboží jsou lhůty, do 30 dnů vracíme peníze," dodala Krulišová.

Pozor na smlouvy o servisu!
Rizikem předváděček bývá reklamace zboží. Firmy totiž našly skulinu v občanském zákoníku. Ten říká, že když byla smlouva uzavřena mimo obvyklé prostory k podnikání, může od ní zákazník odstoupit do 14 dnů. „To ale neplatí ohledně smluv o opravě nebo údržbě provedené v místě určené spotřebitelem na jeho žádost, pokud dodavatel neprovedl jinou než vyžádanou opravu nebo údržbu nebo nedodal jiné zboží než nutné k provedení opravy nebo údržby," stojí dál v zákoníku.
Tučně zvýrazněná výjimka se týká třeba oprav praček či televizí doma. Jenže výjimky se chytli i pořadatelé předváděček, jak píše Eva Strnadová v právnickém časopise D.A.S. „Spotřebitel si koupí zboží, ale zároveň podepíše smlouvu o servisu zakoupeného zboží za částku přesahující mnohdy 25 tisíc korun a rovněž aktivuje jakousi VIP kartu, která údajně nejde deaktivovat. Pokud se pak kupující snaží odstoupit, společnost mu oznámí, že s ohledem na výjimku v zákoně to nelze. Předpokládáme, že společnost tyto smlouvy uzavírá právě proto, aby znemožnila odstoupení od smlouvy," uvádí autorka článku.

Autor: Jan Mazanec, Dominika Dufková

9.4.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volby. Ilustrační foto

S výsledkem jsme rozhodně spokojeni, libuje si lídr Pirátů

Hana V. Konvalinková

Zelení: Smetla nás vlna populismu a extremismu

Lídr TOP 09 na Vysočině se obává ztráty demokracie

Vysočina - Strana TOP 09 se do poslanecké sněmovny dostala takříkajíc s odřenýma ušima.

AKTUALIZUJEME

ONLINE: Volby skončily. ANO vítězí i na Vysočině

Vysočina - Volby do Poslanecké sněmovny ČR skončily. Vysočina už není oranžová. Zmodrala a ovládlo ji podobně jako jiné kraje hnutí ANO.

ČSSD Vysočinu neudržela, ANO slaví vítězství

Vysočina – Vysočina už není oranžová. Zmodrala a ovládlo ji podobně jako jiné kraje hnutí ANO. Hlas hnutí ANO dalo 28,63 procent vysočinských voličů. Pro ANO jde o výrazné zlepšení oproti minulým volbám v roce 2013, kdy pro tuto stranu v kraji hlasovalo 15,89 procent voličů.

Reakce ODS: Otázka je, kam bude republika směřovat

Vysočina - S potěšení sledoval v Modrém domě v Jihlavě výsledky voleb do Poslanecké sněmovny volební štáb Občanské demokratické strany.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení