Firmy volí ideální místo pro konání takového večírku podle počtu zaměstnanců a finan-čních možností. „My už jsme ve firmě vánoční večírek měli. Proběhl v klidu v prostorách restaurace. Měli jsme tam zařízené občerstvení a jako dárek každý dostal láhev vína," zmínila Lenka Novotná z Humpolce.

Ve většině případů firmy volí menší restaurační zařízení, nebo při větším počtu zaměstnanců i kulturní domy.
Ve Spolkovém domě v Hum-polci pořádají hned několik firemních vánočních večír-ků.

„Tradiční vánoční večírek pro své zaměstnance zde bude mít mimo jiných také rodinný pivovar Bernard z Humpolce," zmínila provozní Spolkového domu Tereza Vaňková.

Dodala také, že některé firmy si přejí mít zajištěné pro své zaměstnance večeře a občerstvení, například v podobě rautů.
Vánoční večírky v minulém roce v Česku uspořádalo okolo sedmdesáti procent firem. Obecně ale vede spíše umírněné posezení, či zážitkový večer spojený například
s degustací vín.

Nově se také přidávají odpolední besídky pro děti zaměstnanců. „V poslední době žádá více firem drobné balíčky pro děti. Mnohdy navíc připravujeme dárky i pro různé věkové kategorie a odlišné balíčky pro holky a pro kluky," popsala marketingová manažerka ze společnosti Activa Jana Martínková.

Podle ní je mezi zaměstnavateli největší zájem o pastelky, různé kreativní sady, razítka či bloky.
Jako poděkování volí také mnozí tuzemští zaměstnavatelé i kvalitní vína či dárkové sady psacích potřeb, kterými obdarovávají nejen podřízené, ale i obchodní partnery.

„Nejvíce mají firmy zájem 
o dárkové balíčky s vánoč-
ní tématikou. Oblíbené jsou také různé sladkosti, kvalitní čaje či kosmetické sady," uvedla marketingová manažerka Martínková.

Ačkoliv se podle dosavadních hospodářských výsledků zdá, že českým firmám se letos celkově dařilo, na řadě míst se bude i tak šetřit. Mnozí zaměstnanci tedy nedostanou nic. Například v loňském roce se to týkalo více než dvaceti procent společností.

Johana Mrkvicová