Před vstupem do středu dění si ale všichni povinně navlékají speciální pláště a čepice. Opravdu dobré zahřívací schopnosti tohoto oděvu nám zpočátku překážejí, všichni je ale oceňují při prohlídce chladícího boxu.

Naší průvodkyní je vedoucí provozu Markéta Štěpániková. Trpělivě odpovídá na dotazy všech zúčastněných. Nechybí samozřejmě ani zbytek představenstva této rodinné firmy v čele s generálním ředitelem Romanem Teislerem.

Štěpániková například vysvětluje proces výroby kvasu ze žitné mouky. To, že pekárna nepoužívá kvas z předem připravené směsi s konzervanty a chemickými přídavky, je rarita. Většina pekáren se už totiž tradičními technologiemi nezdržuje.

Od začátku visí ve vzduchu zásadní otázka. Odkud vzala pekárna své dívčí jméno. „Adélka nebyla ani manželka, ani dcera, ani milenka mého otce, zakladatele této firmy. Adélka je prostě pěkné jméno. Navíc stejný název nese otcova oblíbená skladba," odpovídá Teisler na zvědavé dotazy hostů.

Degustace chleba

Po návratu z pekárny nás kromě tiskové konference na téma podpora regionálních potravin a zdražování či zlevňování pečiva čeká také ochutnávka šestnácti druhů chleba, které se v Adélce vyrábějí. Jsou mezi nimi třeba Vysočina, VIP, lněný chléb nebo druh Lady, který je určen speciálně pro dámy udržující si svou štíhlou linii.

Co se týká cen pečiva, zlevňování čekat nemáme. I přes příznivé meteorologické podmínky pekaři nijak rapidně ceny snižovat nebudou.
„Pekaři mají nárok konečně si vydechnout. Několik let se majitelům a zaměstnancům pekáren nedostávalo, nebudou se přece teď omezovat, když se jim konečně daří," říká Jaromír Dřízal, předseda Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů České republiky.

Karolína Hovorková