„Dostala jsem pod stromeček svetr, který je mi velký, a proto jsem ho musela dojít vyměnit. Naštěstí paní prodavačka byla ochotná, takže vše bylo bez problémů,“ podotkla zákaznice z Pelhřimova.
 
Ne všichni však mají takové štěstí. Prodejci si totiž v těchto případech mohou stanovit podmínky.
 
Zboží, které je bez vady, totiž podle zákona brát zpátky nemusejí. Ve většině případů se jedná o termín, dokdy jsou ochotni vzít nevyhovující věc zpět.
 
„Zboží bez problému vyměníme nebo vrátíme peníze. Zákazník ovšem musí přijít do šesti týdnů od zakoupení a zboží musí být nenošené. Samozřejmností je i předložení platné účtenky,“ uvedla prodavačka oděvů z Pelhřimova Kateřina Coufalová.
 
I do prodejen elektro se dveře netrhnou. „Lidé přicházejí zboží měnit teď po Vánocích častěji. Většinou se jedná o domácí spotřebiče, které třeba dostali dvakrát. Pak záleží na konkrétním případu, ale většinou se snažíme vyjítí vstříc,“ řekl Michal Mifka z podejny elektro Viki.