VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podniky na Vysočině zatím výrobky přes internet moc neprodávají

VYSOČINA - Podniky na Vysočině zatím na internetový obchod moc nespoléhají. Prostřednictvím internetu oslovují spotřebitele hlavně obchodníci, většina výrobců ho používá především k rychlým obchodním kontaktům a pro svoji propagaci.

24.11.2007 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: PROFIMEDIA

Z ankety ale vyplynulo, že zájem o zavedení přímého prodeje na internetu v poslední době stoupá, a to u malých i velkých firem. Podniky předpokládají, že rozšíření nabídky jim poskytne konkurenční výhodu.

Větší zájem podnikatelů o internet letos zaznamenal krajský úřad. Ze zhruba 150 projektů, které se ucházely o grant na webové stránky, jich byla ze soukromého sektoru asi třetina. „To je velká změna. Dřív jsme takových projektů mívali jen pár,“ řekl Petr Pavlinec z krajského odboru informatiky. Podnikatelské projekty se týkaly hlavně zlepšení propagace, ale více než desetina z nich obsahovala také internetový prodej.

Někomu se nákup neosvědčil

Krajskou podporu získala i třebíčská firma Solido, od níž si lidé mohou na internetu objednat sportovní zboží pátým rokem. Podle zástupce firmy je to ale zatím spíš doplněk služeb.

Na internetu hledá odběratele třebíčský Pletex, který ve výrobě pleteného zboží zaměstnává 13 lidí. Na webu prezentuje více než 100 druhů čepic, šál, čelenek či rukavic. „Přes internet berou víc obchodníci,“ konstatovala spolumajitelka Eva Kollmannová.

Zavedení elektronického obchodu pro běžné zákazníky v budoucnu plánuje havlíčkobrodský Pleas, výrobce denního a nočního prádla se 1600 pracovníky. Katalog výrobků a seznam podnikových prodejen jsou již nyní součástí firemní webové stránky, zatím slouží hlavně obchodním partnerům.

Nákup do internetového košíku se ale moc neosvědčil pelhřimovskému textilnímu podniku Alfatex Móda. „Nepřineslo to očekávanou odezvu. Svetry se přes internet prodávají špatně,“ uvedl generální ředitel Petr Slabý. Podle něj jsou lidé zvyklí si svetry vyzkoušet, důležité pro ně je ověřit si hmatem kvalitu materiálu.

Podle odhadu ředitele krajské hospodářské komory Tomáše Prchala už v kraji používá internet a elektronickou poštu snad každý podnik s deseti a více zaměstnanci. „Nemyslím si ale, že by firmy hromadně prodávaly přes internet, spíš je to doplnění portfolia jejich služeb,“ míní. Internet zatím podnikatelům slouží hlavně k propagaci a k tomu, aby je lehčeji našli obchodníci.

24.11.2007 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Krajský úřad dohlížel na klidné volby

Volby v Bohdalíně na Pelhřimovsku.
5

Bohdalín: Na volby přišel bez občanky

Ve velkém okrsku odhadovali slušnou volební účast

Pelhřimov – Do volební místnosti na pelhřimovském městském úřadě, kde i při letošních sněmovních volbách pracovala okrsková volební komise patřící k okrsku číslo 10, byla volební účast podle odhadů členů komise slušná.

Kateřina Ješetová zažila své volební poprvé

Kamenice nad Lipou – K volbám se v pátek, jako spousta dalších lidí nejen z Vysočiny, vydala i Kateřina Ješetová z Kamenice nad Lipou.

Na biofarmě se musejí dobře střídat plodiny a více nad tím přemýšlet

Častonín – Naplno šestadvacetiletý Petr Marek pracuje na Biofarmě Marek Častonín teprve dva roky, ale pomáhal tady už od puberty. Jeho tatínek začal s ekologickým zemědělstvím na konci devadesátých let minulého století a v současné době se na farmě podílí takřka celá rodina.

U malých voličů z Olešné vyhrály ovocné knedlíky

Olešná – Předtím, než se ve volební místnosti v Olešné usadila oficiální volební komise, za plentu a k urně se opět vrhli tamní školáci. Děti z prvního stupně základní školy letos volily své neoblíbenější jídlo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení