ICOM transport jde už léta jinou cestou, svůj autobuso-
vý vozový park modernizuje nákupem špičkové techniky 
s naftovými motory. „Společnost ICOM transport, a. s., neprovozuje žádná CNG vozidla," potvrdila PR manažerka a vedoucí personálního oddělení společnosti Marcela Průchová. Ani v minulém roce se na tom nic nezměnilo.

Podle Průchové jsou vozidla s pohonem na stlačený zemní plyn jednou z možných variant při obnově vozového parku. „Nicméně závisí na budoucích požadavcích objed-navatelů služeb veřejné dopravy v závazku veřejné služby," dodala Průchová.

V České republice bylo loni mezi všemi nově registrovanými autobusy nejméně 26 procent takových, které jezdí na stlačený zemní plyn. Jejich podíl tak meziročně výrazně vzrostl, neboť v roce 2014 to bylo pouze deset procent.

Podle výroční zprávy, kterou vydal Český plynárenský svaz, se nově registrované autobusy s pohonem na CNG stále častěji využívají v městské a příměstské. „Jen v městské a v příměstské hromadné dopravě přibylo nejméně 355 autobusů, celkově jich jen 
v hromadné dopravě jezdí nejméně 880," uvedl ve zprávě Jiří Šimek, místopředseda Rady Českého plynárenského svazu.

Zatímco u významných dopravců v regionu autobusů na CNG nepřibývá, firemní vozy s tímto pohonem začínají být stále častěji k vidění i v Pel-hřimově. Vsadili na ně třeba ve společnosti pHmedia, která působí na Pelhřimovsku i na dalších místech Vysočiny.

„Dnes už máme v našem malém vozovém parku dvě Škody Octavie na CNG. Zkušenosti s tou první byly natolik pozitivní, že jsme vzápětí pořídili druhou octavii s tímto pohonem," neskrýval spokojenost nad každodenním využíváním nové technologie jednatel společnosti pHmédia Pavel Hájek.

Podle něho je ježdění na plyn výrazně levnější než na benzín či naftu a nezanedbatelný je ekologický přínos 
takovéto motorizace. Zvláště pak při provozu aut ve městě.

Přestože podle čísel Českého plynárenského svazu bylo loni v republice nově zaregistrováno 3 242 osobních a dodávkových vozidel s pohonem na CNG, což je ve srovnání 
s autobusy zhruba devětkrát více, jejich podíl je stále zanedbatelný. U osobních automobilů činí 1,19 procenta ze všech nově registrovaných, u lehkých užitkových vozidel 2,86 procenta. V zemi je nyní 111 veřejných CNG stanic, z toho 40 CNG stojanů je umístěno na běžných čerpacích stanicích.