Oslovení zástupci hotelů na Pelhřimovsku však přílišné problémy nemají. Velkou část příjmů totiž získávají díky kongresové turistice, kdy se u nich ubytují pracovníci firem, kteří si přímo v hotelu uspořádají například školení.

Tak je tomu i v žirovnickém hotelu Artaban. „Kongresová turistika tvoří přibližně šedesát procent. Z toho je asi sedmdesát procent zákazníků z České republiky," řekla ředitelka hotelu Věra Žižková s tím, že i když školení mohou být jednodenní, většinou je to i s ubytováním.

V humpoleckém Hotelu Kotyza také patří kongresová turistika k tahounům, na rozdíl od Artabanu je tam menší podíl Čechů. „Přijíždějí převážně cizinci, a to na školení a semináře s ubytováním. Je ale možné uspořádat u nás školení i bez ubytování, čehož využívají také klienti z Česka," řekla Simona Kotyzová.
Nárazově mívají salonky plné, že by je někdy potřebovali i rozšířit. „Letní měsíce ale bývají slabší, protože to školení moc nejsou. Navíc je krize, a ten pokles je trochu znát," uvedla Kotyzová.

Aby si udrželi své zákazníky, tak se kromě výhodných cenových nabídek snaží nabídnout něco navíc. „Zajišťujeme jim například exkurzi do pivovaru Bernard," dodala Kotyzová.

Víkendové akce

V Žirovnici střídají v červenci a srpnu pracovníky firem turisté a rodiny s dětmi. Mimo léto je pro hotely slabším měsícem leden či únor.
Kromě slev, pobytových balíčků a podobně, lákají zákazníky v žirovnickém Artabanu na různé víkendové či týdenní akce.
„Jedná se například o víkend mexické kuchyně nebo pivních specialit, ale i zábavy," upřesnila Věra Žižková. Pořádají tam také různé soutěže, třeba o nejlepší recepty z určitých surovin. V srpnu se tam utkali lidé s recepty na grilovačku.

Balíčky pro rodiny

V hornocerekvickém hotelu Rustikal problém s nedostatkem klientů rovněž nemají.  Celý rok, a zvláště v tzv. hluchých obdobích, se snaží nalákat zákazníky různými speciálními akcemi, zvýhodněnou cenou pronájmu salonku nebo taktéž pobytovými balíčky, například pro rodiny s dětmi.
„Zvýhodněné pobyty připravujeme na víkendy nebo na prázdniny, kdy firmy mají dovolené a školení moc nepořádají," řekl provozovatel hotelu Martin Petera a dodal, že hotel Rustikal je zaměřený především na kongresovou turistiku a jezdí k nim hlavně zákazníci z České republiky.

Zuzana Rodová