Žebříčky sestavili analytici společnosti Monitora Media, kteří zkoumali medializaci největších pivovarů na českém trhu od ledna do listopadu letošního roku.

Postavení Rodinného pivovaru Bernard je o to cennější, že lepší příčky obsazují pivovary patřící zahraničním majitelům a náležící do velkých pivovarských skupin. O pivovaru Bernard se za sledované období objevilo v médiích 699 zmínek. „Naší snahou je budovat značku Bernard jako značku kultovní. Dobrá medializace je toho nezbytnou součástí,“ reagoval na žebříček mluvčí pivovaru a PR manager společnosti Rodinný pivovar Bernard Zdeněk Mikulášek.

Nejlépe si s výrazným náskokem před ostatními stojí, a to nejen v tomto dílčím srovnání, Pivovar Gambrinus ze skupiny Plzeňský Prazdroj. Tento pivovar je zmiňován v médiích 7403 krát. „První příčka se skoro dvojnásobným náskokem na druhou, co se počtu zmínek v médiích týká, patří značce Gambrinus. Následovaná je dalším pivovarem spadající do jedné skupiny, a to sice Pilsner Urquellem,“ uvedl za společnost Monitora Media Tomáš Berger. Pilsner Urquell si připsal 3950 zmínek v médiích.

Třetí pozici obsadil Ostravar a čtvrtou Staropramen, oba patřící do skupiny Staropramen. „První pětku uzavírá Velkopopovický Kozel opět ze skupiny Plzeňského Prazdroje,“ doplnil informace Tomáš Berger.

Před osmým Bernardem se umístili ještě Pivovar Krušovice ze skupiny Heineken Česká republika a Pivovar Lobkowicz ze skupiny Pivovary Lobkowicz Group.

Pivovarské skupiny, které v žebříčcích porážejí Rodinný pivovar Bernard, výrazně dominují českému trhu s pivem.

Zatímco humpolecký pivovar dosáhl v roce 2016 výstavu více než 300 tisíc hektolitrů piva a jeho podíl na českém pivním trhu je do dvou procent, v případě skupiny Plzeňského Prazdroje se hovoří o ročním výstavu kolem 11 milionu hektolitrů piva.

Bernard se tak utkává na domácím pivním trhu se skutečnými obry.

Odborník na pivovaru ze serveru Žejdlík.cz Jan Brabec doplnil, že na druhém místě z hlediska objemu výroby skončí pivovary Staropramen s přibližně třemi miliony hektolitrů a třetí budou pivovary skupiny Heineken ČR se zhruba 2,4 miliony hektolitrů piva. „S mírným odstupem bude následovat Budějovický Budvar,“ dodal Brabec. Budvar uvaří přibližně 1,6 milionu hektolitrů piva za rok 2017.

Rodinný pivovar Bernard se ve zmíněné konkurenci velkých hráčů drží na lichotivé osmé příčce také v žebříčku podle mediálního zásahu (GPR), kde má hodnocení 275. A rovněž osmý je humpolecký pivovar i v žebříčku podle reklamní plochy. Podle přepočtu na ekvivalent reklamní plochy získal (AVE) získal ve sledovaném období v médiích prostor za 30 milionů korun.

Pro srovnání. Uskupení Plzeňského Prazdroje získala v součtu v médiích prostor za 642 milionů korun.

V žebříčku podle sentimentu zmínek, konkrétně pozitivních zmínek v médiích, zaujímá pivovar Bernard dvanáctou příčku. Získal ji za zjištění, že 24,5 procenta příspěvků o něm vyzněla pozitivně.

Téměř stejný objem příspěvků (24,9 %) vyzněl negativně, zbytek neutrálně nebo ambivalentně, tedy nejednoznačně.

„Často se v komunikaci zabýváme celospolečenskými problémy, které lidi zajímají, i když ne všichni s námi musí vždy souhlasit. Z různých anket či sociálních sítí víme, že většina společnosti přijímá naše názory,“ okomentoval dílčí závěr celkově příznivé analýzy Mikulášek.