O generální opravě silně poškozené komunikace, která je hlavním dopravním tahem na Havlíčkův Brod, se uvažuje již několik let. Posledním plánovaným termínem byl podzim letošního roku, ale z rekonstrukce opět sešlo.

„Není nám známý ani žádný termín, kdy bude odložená stavební akce nakonec zrealizována. Zda to bude příští rok, to není vůbec jisté,“ vyjádřila se Marie Tesařová, ředitelka jihlavského Ředitelství silnic a dálnic České republiky.

Potrubí se letos nevymění

Kvůli pozastavené opravě silnice muselo své plány změnit město, jež plánovalo přistoupit k výměně starého vodovodního potrubí, které na zhruba čtyřech místech prochází právě pod vozovkou Brodské ulice. „Čekali jsme, až ředitelství silnic a dálnic přistoupí k opravě silnice - zrealizovaly by se potom rovnou obě stavební akce, když už bude ulice pro motoristy uzavřená,“ vysvětlila žďárská místostarostka a senátorka Dagmar Zvěřinová.

Ani k výměně potrubí ale podle ní letos nedojde, dodavatel stavby, stejná firma, jež měla provádět celou rekonstrukci poškozené komunikace, chce provést obě akce zároveň, nikoliv rozděleně. K pozastaveným dopravním stavbám na Vysočině ale patří například i plánovaná oprava silnice I/34 Pelhřimov – Humpolec, tedy napojení na dálnici D1. V tomto případě stejně jako u žďárské Brodské ulice bylo výběrové řízení na dodavatele stavby pozastaveno k 15. červenci tohoto roku. Výběrové řízení v případě průtahu Telčí na Jihlavsku ani nezačalo.

Vládní škrty by v kraji Vysočina naopak neměly postihnout mimoúrovňovou křižovatku u Jihlavy, která spojuje tamní průmyslovou zónu s přivaděčem k dálnici D1.

Obchvaty jsou prioritou

Na říjnové tiskové konferenci v Jihlavě to slíbil ministr dopravy Vít Bárta. Konkrétní termín výstavby díla za zhruba sto milionů korun ale známý není.
Další dopravní stavby na státních silnicích v kraji Vysočina, které by mohly být do konce tohoto roku zařazeny mezi priority ministerstva, podle něj teprve vyplynou z jednání se zástupci kraje. „I v tomto kraji ale platí, že prioritou vlády jsou obchvaty,“ uvedl ministr Vít Bárta.

Důležitost plánovaných dopravních staveb na Vysočině vyhodnotí speciální pracovní skupina. Výsledky se promítnou do celostátní koncepce rozvoje dopravní infrastruktury vznikající na ministerstvu. Republikový seznam nejdůležitějších staveb má být sestaven do konce roku.